Tee itse kastelupullo yrteille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (3)

Vierailija

Ihanko ajattelit, että tämä vielä toimisikin ?

Pullon pohjassa (eikorkkipää) ei ole reikää/reikiä, josta sitä korvausilmaa tulee kun vesi imeytyy multaan. Ja sitten Tuo korkki on varmaankin huonoin mahdollinen, se kun palautuu muotoonsa, kun on reikä siihen tehtynä. Itse en mitään kaktuksia kasvata, vaan ihan välimeren kasveja, jotka auringon paistaessa tarvitsevat vettä. Tälläseen rakennelmaan, kuin ohje on en luottaisi. Vaikka toinen astia ruukun viereen, johon KASTELTU luonnollista materiaalia (palavaa) oleva lanka vedetään multaan ja painetaan langan kohta tiiviiksi. Kaupasta on myöskin saatavissa pullojen päihin sellainen huokoinen "kivi", joka päästää veden (ehkä myös ravinteet) läpi. Edelleenkin epäilen, että toimitus olisi tätä käytännössä edes kokeillut.

Vierailija

Itse olen käyttänyt tällaista kastelumenetelmää vuosia. Jätän pullosta tosin korkin kokonaan pois ja työnnän sen ylösalaisin syvälle multaan. Pullo kyllä tyhjenee vedestä vaikkei saakaan korvausilmaa. Joskus saattaa pullo imeytyä lommolle, muttei haittaa,mkun kyllä se palautuu muotoonsa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat