Vierailija


Aamu:

kaurapuuro

protskudrinkki

appelsiini

rasvaton maito, 2 dl

banaani



Lounas:

broilerin paistisuikale, maustamaton, 100 g

kauramakaroni, 100 g

sekavihannes, pakaste, 100 g

rasvaton maito, 2 dl



Välipala:

maitorahka, 150 g

porkkana



Päivällinen:

broilerin paistisuikale, maustamaton, 100 g

tumma riisi, 50 g

sekavihannes, pakaste, 50 g

raejuusto, 50 g

rasvaton maito, 2 dl

tomaatti

rypsiöljy, 1 rkl



Välipala:

tonnikala vedessä, 50 g

raejuusto, 50 g



Iltapala:

maitorahka, 150 g

maapähkinä, 20 g

rypsiöljy, 1 rkl



Tulee yhteensä n. 1800 kcal, makroravinnejakauma 34%35%29% (p%hh%r%). Tavoitteena laihtua n. 0,5 kg viikossa.

Kommentit (14)


Harrastan aktiivisesti punttia ja sillon tarttee ruokaa! (Jotta lihakset kasvaa). Nyt on kuitenki tullut dieetin aika, joten vähennän aikaisemmista syömisistäni 500 kcal. Eli tämä on mulle aika vähän, tähän asti olen syönyt n. 2300 kcal viikossa. Täytyy syödä, jottei laihduta vaivalla työllä hankkimiaan lihaksia! ;)

mutta kun suomalaiset on aivopesty siihen puuroon perunaan ja leipään. kaikki muu on melkein pahasta. ja sitten lihotaan ja piereskellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka makroravinnejakauma on kunnossa, puuttuu ruoastasi kuituja, vitamiineja ja kivennäisiä. Missä ovat päivittäiset 500 grammaa tuoreita kasviksia? hedelmät ovat hallinnassa, mutta tuoretta puuttuu! Voisiko joitakin hiilareita korvata tuoresalaateilla ja raasteilla? Ainakin pakastevihannekset varmaan voisi mutta toisaalta ne ovat ihan paikallaan dieetissäsi nekin... En usko, että dieettisi kaatuisi vaikka ihan vaan lisäisit sinne 200-300 grammaa kurkkua, paprikaa ja vihreää salaattia päivässä. Kaloreita tulisi lisää noin 100 ja ruokavalio paranisi oleellisesti. Samoin joinakin päivinä voisit korvata aamun hedelmät marjoilla!

100g broileria on tosi vähän. tai 50 g makaronia. eihän sellaisesta tule kuin vihaiseksi.



ennemmin karppaamaan, siinä saa syödä kanaa, lihaa, juustoa ja kasviksia reilusti, jättää vain puurot ja makaronit (ihan tyhjää hiilaria) pois.

Ja että joku kaurapuuro leimataan yksioikoisesti tyhjäksi hiilariksi, sehän ei ole ollenkaan totta. Valkoiset vehnäjauhot tai sokeri on tyhjää hiilaria.

Uskon, että todella on ihmisiä joille näin on, mutta meitä on hurjan paljon ihmisiä jotka emme kärsi hiilihydraattiyliherkkyydestä. Tarvitsemme hyviä hiilareita voidaksemme hyvin. Kaurapuurosta jos mistä saa niitä hyviä hiilihydraatteja.

Mä aloitin myös 6kg pudottamisen kaksi vuotta sitten oppimallani tavalla joka ehkä vetää äärimmilleen, mutta opettaa vähäisen syömisen ja vieroittaa herkuista, eli syön omenan aamupäivällä klo.11 ja pienen ruoka-annoksen ja 2 leipäpalaa klo.16 ja muuten syömättä. Liikun kuten ennenkin paitsi teen lisää vatsalihasliikkeitä ja normaalisti touhuan lasten kanssa (2krt/pvä ulkoiluineen). Tällä tavoin pudotin 2v sitten lähes 30kg, nyt hiipi tuo 6kg ja poistan samalla tavoin. Toimii mulle, ei ehkä kaikille:)

hyvältä kuulostaa, jos tosiaan vielä vihreätkin on kunnossa. (purkkivitamiinien imeytyminen tosin on mitä on, mutta sen varmaan tiedätkin :)) Sitten vaan broileria vaihtelet tietysti lohen, seitin, kalkkunan ja soijarouheen tai linssien kanssa ja välillä käytät pakastevihannesten sijasta pari lohkottua herkkusientä. PUnakaali, parsakaali ja sipuli tuovat myös hyvän lisän ruokavalioosi. Mutta siis periaatteessa kuulostaa tosi hyvältä, paljon paremmalta kuin se tavallinen " terveellinen kotiruoka" .



T: 5, työkseen näitä ruoka-asioita pohdiskeleva...

ja toisille taas ei. tärkeää on siis tunnistaa oma tyyppinsä. ja jos ne hiilarit eivät sovi, vaan turvottavat, pierettävät eivätkä edes vie nälkää vaan aiheuttavat verensokeripiikkejä, niin silloin on parasta siirtyä vähähiilihydraattipitoiseen ruokavalioon.



kyllä aivopesua on ennemminkin se ikuinen leivän, puuron ja perunan tuputtaminen, mitä tulee joka tuutista. hiilihydraattitietoisuus on vasta ihan hiljan alkanut levitä, siinä tuskin on mistään aivopesusta kyse.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat