8 viikon karenssi!! Mitä teen??

Vierailija

Tilanteeni on tämä: Mulle oli lähetetty toukokuun puolessa välissä työkkäristä työtarjous joka ei koskaan tullut perille asti, joten en ole voinut vastata työtarjoukseen. Ihmettelin kun liiton sivuille oli laitettu lausunto joka estää päivärahan maksun ja sitä kun aloin selvittämään, huomasin työkkärin sivuilta, että siellä on selvityspyyntö. Tein selvityspyynnön ja kerroin etten ole saanut kirjettä, joten en ole osannut vastata työtarjoukseen ja, että aloitan kesäkuun aikana työt samassa paikassa jossa olen tähänkin asti ollut ja siitä olen laittanut liitteenä todistuksen suullisesta työsopimuksesta ja myös työsopimuksen.

Postista sanottiin, että kirjeen lähettäjä on vastuussa lähettämisestä ja posti sen jakamisesta, asiakkaana en osaa odottaa kirjettä, joten en ole myöskään velvollinen selvittämään kirjeen katoamista. Kuitenkin työkkärin uudessa lausunnossa sanotaan, etten ole selvittänyt mihin kirje on kadonnut yms. ja karenssi paukahti oikaisuvaatimuksestani huolimatta. 

Tähän mennessä olen aina vastannut työtarjouksiin ja olen jopa ottanut sellasiaki töitä vastaan joita ei olisi kannattanut ottaa, eli en todellakaan ole mikään töitä vieroksuva pummi joka yrittää vaan saada rahat mahdollisimman helpolla. Mistä ihmeestä saan 8 viikon aikana rahaa, jotta pystyn maksamaan vuokran yms. pelkästään miehen tuloilla ei pystytä koko perhettä elättämään? Alkaa oikeasti epätoivo iskeä.

Kommentit (3)

Vierailija

Pyydä postista kirjallinen lausunto. Voit myös olla yhdeydessä firmaan, josta työtarjous on tullut ja pahoitella, että kun työtarjous ei tullut perille ja olisit ollut siitä kiinnostunut. kysy firmasta, että voivatko laittaa työkkäriin lausuntoa, että olet ollut yhteydessä heihin ja pahoitellut kun työtarjous ei ollut tullut sulle. Mikäli työkkäri ei muuta kantaansa pikaisesti, hae toimeentulotukea.

Vierailija

Menet "sossuun" ja haet toimeentulotukea. Jatka valittamista kuitenkin että saat karenssin pois. Toivottavasti teillä on muutkin tuet kunnossa KELAsta (esim asumistuki)

Vierailija

Jos olet hakenut liiton rahaa, heiltä tulee päätös sen eväämisestä ko. syystä. Hae oikaisua tähän liiton päätökseen ja liitä siihen tuo Postin kannanotto. Kannattaa työkkäristä pyytää tarkistus myös siitä että kirje on todella sulle lähtenyt. Siitä pitää löytyä merkintä päivämäärineen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat