Käyttekö anoppilan mökillä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (3)

Vierailija

Anoppi tässä, hei. Miksi tehdä ongelmaa vierailuista:lasten kanssa on paljon helpompaa olla omassa kodissa. Ei ole anopillekaan kiva kun tullaan kiukuttelemaan "pakotettuna".  Aurinkoisella säällä mokillä on kaikilla kivaa ja illaksi kotiin omaan sänkyyn. Viettäisin aikaa mielelläni vaikka kuinka paljon pikkuisten kanssa, mutta toivon että minä olen toivottu vieras kodissanne ja kerrotte milloin tarvitsette apua ja milloin sopii tulla. Kaikille oikein hyvää (mökki)kesää!

Vierailija

Joskus tuntuu siltä, että aikuiset(kaan) lapset vieraana eivät millään voi tajuta miten paljon hommaa on vieraiden tuloa edeltävänä aikana. Nukkumapaikat, petivaatteet, omien tavaroiden poisraivaaminen tulijoiden tavaroille, lapsiturvallisuuden varmistelu etenkin pienten takia, siivous, kauppamatkat, suuren ruokamäärän säilytys vaatimattomalla mökillä, pihan ruohikon trimmaus punkkien takia. Ja ruoka tiski kahvi tiski iltapala tiski ihan siinä samassa noin vain. Lopuksi pyykkiä (sataa- mikään ei kuiva) monta päivää jälkeenpäin.  Täman kaiken mummu ja pappa touhuavat, ihan pikkulasten ilon  takia, perherauhan takia, Ja aina toiset tykkää, toiset ei. Kiitos on sana jota kuulee harvemmin täysihoidon päätteeksi. Onneksi on puolivuotta jouluun.

Vierailija

Vieraillaan kyllä ja jokainen hoitaa "tonttinsa" eli omat petivaatteet, itse järjestetään nukkumapaikat, tiskataan vuorotellen, sovitaan ruuat etukäteen ja jokainen valmistaa ateriat koko porukalle sovittuna päivänä. Yhteistyöllä sujuu, kun vaan sovitaan etukäteen. Toisaalta taas lasten valvominen jää pelkästään vanhempien harteille, ellei erikseen pyydä ;) 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat