Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsella jatkuvasti kavereita

Vierailija

Taas on kesäloma ja mulla sama ongelma kuin viime vuonnakin,en tiedä mitä tekisin vai kärsinkö vain.

Eli 10.v poikani kaverit ovat meillä joka päivä,aamusta iltaan ja mä en jaksaisi.Jotkut tulevat jo 9 aamusta ja ovat niin kauan kun pyydän poistumaan,yleensä 6-8h.

Poikia on 3-4 ja ilmeisesti meillä on ainoa paikka johon pääsee kaverit

.Ja sitten saattaa vielä illalla olla naapurin lapsi pikkusisaruksensa kanssa nurkissa pyörimässä.

Mä en jotenkin vaan jaksaisi kavereita ja sitä että meillä on koko ajan joku.

Varsinkin nyt kun meillä on pieni vauvakin.

Olen koittanut rajoittaa kuitenkin kaveri aikaa ettei ihan koko päivää olisi.

Poika haluaa kuitenkin kavereita ja vetoaa siihen ettei me vanhemmat kuitenkaan hänen kanssaan olla ja mitä hän yksinkään tekee.

En kuitenkaan halua kieltää kavereiden tuloa meille koska jos muillekkaan ei pääse niin mieluummin meillä kuin ympäri kyliä hillumassa.

Vai annanko vain asian olla ja annan pojan nauttia kavereistä ja kesälomasta,ehtiihän sitten kun koulut alkaa niin taas yksinkin olla.

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Ja miten niitä on ratkaistu?

Kommentit (2)

Vierailija

Eikö niitä poikia voi komentaa ulos välillä, kun on kesäkin? Meillä saa kaverit olla, haluan tuntea lasten kaverit ja tietää mitä tekevät ja niinhän se parhaiten onnistuu. Mutten ehkä joka päivä koko päivää jaksaisi edes kesäloman ajan. Eli pistän välillä porukan ulos ja menevätkin ihan sovussa pelailemaan jalkapalloa tai pomppimaan trampalla tms.

Toinen, että mitä jos tosiaan tekisitte jotain yhdessä, edes osan päivää joinakin päivinä? Sää on nyt tietty ollut tosi ankea uimareissuille tms., mutta eiköhän jotain 10-v kiinnostavia kohteitakin löytyisi ja ihan periaatteesta pakottaisin mukaan pariin vähemmän kiinnostavampaankin paikkaan.

Vierailija

Joo,kyllä pojan kanssa tosiaan me vanhemmat ollaankin,mutta hän haluaisi seuraa ihan koko ajan,ei oikein osaa olla yksin.

Tehdään kyllä yhdessäkin paljos asioita ja isäkin touhuaa pojan kanssa.

Mutta näin kun olen yksin lasten kanssa päivisin kotona niin silloin näitä kavereita on.

Mutta silloin kun isä on myös kotona tehdään reissuja ym mukavaa tai kun isä tulee töistä niin kaverit saavat lähteä.

Mutta kun yhdet kaverit lähtevät nin toiset haetaan tilalle.

Ruokaa en kavereille tarjoa,asuvat niin lähellä että menkööt kotiinsa syömään.

Ei meidän poikakaan kerran pääse muille tai joutuu ulkona sateessa odottelemaan kun toiset syö.

Ehkä poika oppii jossainvaiheessa vähän valikoimaankin kavereita tai kieltäytymään seurasta kunhan vähän vanhenee.

Nyt kaikki on kavereita.

Uusimmat

Suosituimmat