Onko täällä tylsistyneitä mammoja, vauvoja, teinejä, vaareja, mummoja yms yms...

Vierailija

Tätä juttua ei ole kirjoitettu tätle pastalle, mutta kait tässä on joku sisäinen pakko julkaista jotakin tämmöistä bullshitiä...  ARVATKAA MIKÄ DIAGNOOSI!!!

Sen nyt kyllä ymmärtää, että tässä on TAAS YKSI esimerkki noista Suomen syrjäytyneistä... vai voiskos niitä kutsua syrjäytetyiski... Tämä kartan kaikki kirjat olisivat aivan sekaisin, jos tätä Ihmelandiaa ei hoitelisi niin pätevät naiset kuin esimerkiksi tuo naapuri, Kallion friidu Tavja... kyllä sen ymmärtää, että huipulla tuulee... kun porukkaa on niin paljon pyrkimässä... varmaan kaikki... me ollaan sankareita... ja maa on tämmöinen emokraattinen tasavalta kohta jostain sadan vuoden takaa... Mutta on se ihmeellistä, että tämmöisessä emokraattisessa asevallassa tarttee kuitenkin olla joku kuningar tai kuningas... mun mielestäni Tuksu Turhamainen on hoitanut kuningattaren kansainvälisiä globaaleja tehdäviä paljon paremmin... ei ihme että pollari jahtaa... kuin Tavja... eilen löytyi kuva Tavjasta kruunu päässä ja olin ihmeissäni... mikä sen amerikkalaisen showmiehen nimi oli, josta sanottiin, että on samannäköinen... pyrkiikö ehkä biologiseksikin sukulaiseksi eli sukujuuret täällä... niin kyllä se Tavja hyvin sopisi Tuksun hovineidiksi... mitä se on enkuksi... olisko joku Lady-In-Waiting... Muita, jotka pyrkii... Mä olen aina ollut sitä mieltä että Thank Good I Am a Country Boy, Ilkka Kanerva ja stadin friidu Tuksu Turhamainen (hyvät koulusuorituksetkin kuulema!!!) olisivat olleet oikein sopiva suomalainen pariskunta edustamaan Fineland, Ihmemaata maan kuninkaallisina... Olisi antanut ihan oikean kuvan nykypäivästä ja siitä miten ihmiset ryhtyvät vaikka miksi pelleiksi saadakseen verkoston ja ennen kaikkea toimeentulon... Henkilökohtaisesti en koskaan ole ollut ihan satavarma, että Ile olisi edes lähettänyt itse noi kaikki viestit... täällähän tapahtuu sitä, että puhelimet eivät toimi ja mitkä tahansa omituiset viestit saattavat päätyä ties minne... eli ainakin mun päässäni pyörii semmoinen mahdollisuus, että puhelimissa oikeasti olisi ollut jotain ongelmaa ja näiden henkilöiden puhelimissa olevat verkostot olisivat jotenkin tavanneet toisensa ja siitä syntynyt tämä loppurähjähdys... Oli miten oli niin kyllä tämä kartta on ihan sekaisin... ja nyt meillä on sitten tämä Kuningas Saul from the Nile... kuuluuko joen nimen eteen muuten joku artikkeli (eka kerta elämässä kun tartten ja muistan että koulukieliopissa olis saattanut olla jotakin tästäkin...) Hejdå! Have a nice day! Me ollaan sankareita elämän ihan jokainen!!!

Hei Kirjailijanalut palstalaiset!

Kirjoitin joku vuosi sitten nettiin tommoisen pikakurssin ja tuuttasin sen ties minne - minähän olen se kuuluisa avohoitopotilas... semmosia ihmistä tulee, jotka ovat syntyneet esimerkiksi johonkin Kallion kirkon pappilaan sata vuotta sitten eli kuuluu todella noiden viime vuosisadalla syntyneiden fossiilien joukkoon... eikä voi siis syyttää enää edes jotain dementiaa tai MS tautia... sain ensimmäisen mustekynäni kun menin Tapiolassa ekalle luokalle kun koulu oli juuri valmistunut... se oli sellainen Parker-pen... johon oli vielä laitettu mun nimi... joten ei taida olla mikään ihan tavallinen parkkinsonin tautikaan... Muita diagnooseja? Luuranko kaapissa... eikä kun oma luuranko yrittää ihan väkisinkin vielä pitää mun päätä pystyssä... on niin kamalat kulumat kaularangassa, että ihan pelkään että voisiko hapenpuute päähän aiheuttaa pian vaikka jonkun psykoosin... minkälaiset oireet olisi sellaisessa - never hööd!!!??? Mitäs vielä... no palaan tähän vuodatukseen kunhan olen saanut asiani esitettyä jotenkin... siis taas jouduin jonnekin ihan sivuraiteille... niin siitä kynästä vielä... joku taisi varastaa sen minulta... ainakin se katosi... ja muistan etsineeni sitä vielä myöhään yöllä lampunvalossa leffan ja koulun välistä... enkä löytänyt... nuo taudit aiheuttavat sen, että silloin tällöin laitan sitä sun tätä johonkin hyvään paikkaan, jotta löytäsin myöhemmin kun tartten - mutta se hyvä paikka on sit yleensä niin hyvä, että en sitten löydäkkään sitä etsimääni... olisko se kuitenkin se dianostisoimaton dementia, mikä piinaa... Huoh...

SIIS ASIAAN... niin, kirjoitin tommoisen 1-6 KIRJANPIDON PERUSTEIDEN alkeis- ja pikakurssin ja tuuttasin sen nettiin... hyi, hyi... Jostain syystä olen putsaillut täältä yhtä sun toista mitä olen nettiin kirjoittanut... kaiken maailman hömppää, jota ilmestyy sinne sun tänne silloin sun tällöin... mutta tämä kurssi on kadonnut... olen mahdollisesti laittanut sen myös Kirjanpitofoorumille... mutta siis mistään ei löydy... lopulta löysin siitä osia mammojen ja perheiden palstoilta... ja poimin ne sieltä... Mutta tietysti koska kärsin luultavasti jo ties mistä harhoista, niin rupesin kuvittelemaan, että niihin olisi ilmestynyt jotain virheitä... siis olisi jotain sabotaasia, jos vaikka joku toinen avohoitopotilas tai kokonainen firma ja ties mitä tuntevat, että tramppaan niiden pikkuisille varpaille tai suurille kengille... Nyt ei yhtään huvittas alkaa tehdä noita tehtäviä itse, jotta tulisi tarkastettua, että toimivatko ne vai eivät ja löytyyks jotain virheitä... ei sit millään... kirjoittaisin vaan mielummin lisää sitä sun tätä hömppää ja kakkapökälettä ties mille palstalle... olenhan ymmärtänyt olevani joku Mrs. Shitlady sen jälkeen kun tutustuin Mr. Shitlordin valokuvataiteen nykygalleriaan netissä... mies ei todella sylje vaan on oikein ulostanut sitä eeppistä paskaansa, kuten itse kutsuu, ties minne... Laitoinkin hänelle kysymyksen, että mistä miehen ruoasta tuo oikein koostuu... pidätkö päiväkirjaa syömisistäsi... ovatko ne suomalaisen, syrjäytyneen miehen tuskalla tekemiä pökäleitä... voisin näes aavistaa, että koostuisi vain kaljasta ja sinisestä lenkistä... mitäs muuta siihen ruokavalioon kuuluukaan... Nyt herra Mr. Shitlordi näyttää haihtuneen jonnekin... minne ihmeeseen vai onko joku alkanut pitää tätä ajatuksia herättävää valokuvataiteilijaakin jonain avohoitopotilaana vai lienisikö jo ihan pakkohoitopotilas... Huoh...

Siis... en itse nyt just jaksaisi tarkastaa noiden tekstien toimivuutta ja oikeellisuutta. Mutta huvittaisiko sinua? Oppisit samalla itse KIRJANPIDON PERUSAJATUKSEN, mikä on kyllä ihan hieno... Eri juttu on sitten alkaa tehdä hommaa jollain tietsikalla... siitä en puhu yhtikäs mitään... kirjanpito on monen mielestä just kivaa "tolla tasolla" (kouluteinitkin tykkää... kysykää vaan), mutta sit kun joutuu tekemään jatkuvasti samankaltaisia kirjauksia, jotka ovat vain jotain yksittäisiä juttuja, niin homma muuttuu rutiiniksi... ja kaikki eivät tykkää jostain rutiineista... Ja oma käsitykseni on, että ainakin ennen ja siellä missä itse olen jotain häärännyt, niin häärättiin kaiken maailman erilliskysymysten kanssa... ja eihän niitä voi hahmottaa, jos ei ymmärrä miten kokonaisuus toimii. Vasta kun tietää miten kokonaisuus toimii, voi itsekin ajatella näitä ongelmia itsenäisesti... Ja minun käsitykseni on se, että just tämmöisiä paperille piirrettäviä T-tilejä voi oikein hyvin käyttää ajatuksen apuvälineinä kun pohtii jotain erillistä kirjanpidon kysymystä tai ongelmaa...

Ehdotin toissapäivänä yhteen paikkaan, että tekisivät sellaisen "kirjanpitopelin"... tuli siis mieleen, että ihan alkeispeli voisi olla jotain tätä tasoa kuin nämä mun tuherrukset... siinä pelissä olisi sitten esimerkiksi opettajan ja oppilaan rooli, yrittäjäasiakkaita ja muuta sellaista... Ei ainakaan vielä ole tullut mitään reaktiota... mua kiinnostaisi tämmöinen enemmän kuin joku Stubbin Angry Birds, vaikka kyllä moni yrittäjä, jolla on joku ongelma kirjanpidon kanssa on aikamoinen Angry Birds... Mitä tulee Angry Birdseihin niin mä en oikein ymmärrä niitä figuureja... samaa sarjaa kun muodottomat muumit... ja ainakin mä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että se punainen möykky muistuttaa PikkuMyytä, jolla kuitenkin on ainakin jonkunlainen ihmisen hahmo... ja sit mä törmäsin siihen missä se punanen möykky on isona ja kaksi vihreää sikaa vieressä... ne saivat mut miettimään tota tyrolihatussa olevaa muumin characteria... mikä se on ja mistä tulee... mulle tulee vain mieleen Ruotsin kunkku tyrolilaishatussa... ja kaksi pikkupoikaa... joilla molemmilla ollut sekä läderhosenit (luultavasti norsunluu-koristeella)... olisko ne noi kaiksi pikku sikaa... siitä mä sit pääsenkin jo mun "analyysissä" Tukhoman Mäkkäriin, joka sijaitsee siinä Sveavägenin ja Odengatanin kulmassa lähellä Kungliga Biblioteketiä... ja sen Mäkkärin olisi perustanut joku mies sukunimeltään joku Läderhosen tms... Siis mitä ihmeen juttuja... ja sit kun sen Mäkkärin vastapäätä on se yksi talo niin siinä asui kaksi vanhaapikaa... tooinen lääkäri ja toinen opettaja ja taiteilija... ja meidän porukat olivat olleet siellä sotaa paossa... ja heh... mitäs siinä talossa... tarttis mennä tsekkaamaan, että olen ihan oikeassa... onkaan muuta kuin CANDY-shop... siis ainakin oli vielä 1972 kun muistan kulkeneeni siitä todella yksinäisenä ohi ja miettineeni, että eikö täällä maailmassa ole todellakaan ainuttakaan... arvatkaa itse mitä... Sveavägenin toisessa päässä... siellä missä Olof Palme ammuttiin oli sitten ennen semmonen Dekorima- taidetarvikeshoppi... kunnes siihen tuli musakauppa, josta minäkin olen ostanut jonkun digitaalisen pianon aikoihin kun kävin Bossen ja Ulrikan luona... ja jotain vielä tähän omituiseen juttuun... muistatteko sen kuvan, kun Viktoria ja Daniel kävivät Turussa ja heidät oli kuvattu muumincharakterien kanssa... siinä on isokokoinen PikkuMyy, jolla punainen mekko ja suuri musta rusetti siinä mekossa... Mikä ihmeen musta rusetti??? Mulle tuli kyllä mieleen joku hautajaisrusetti ja rupesin miettimään, että kuka täällä oikein on haudattu... Niin ja vielä noihin murhiin... muistatteko ne kaksi poliisia, jotka joku tanskalainen(?) rikollinen(?ei rikollisistakaan enää tiedä millä ja kenen asialla he oikein ovat)... ampui siinä Tehtaankadulla... tuli jostain Palacesta päin kait (laivaranta???)... sieltä päin mihin täällä nyt rakennettaisiin se Guggenheim vanhan kauppahallin viereen... Niin, mutta sattuu oleen toinen koti siinä "kadunkulmassa"... ja mitäs vielä... itsemurhan muistoksi tehtävä kulkue lähtee Agricolan kirkolta - se kirkko jossa pidetään niitä kamalia Tuomasmessuja ja jossa englantilaiset käyttää kirkkoa anglikaanisena kirkkona täällä... Muuten tosta Guggenheimin tonttipaikasta tulee mieleen, että siinähän oli ainakin ennen vastapäätä FÅAn toimisto... olin siellä hetken aikaa töissä, mutta vähän sen jälkeen kun lähdin sieltä kuulin, että heidän nuori kirjanpitopäällikkönsä oli kuollut... olisko ollut samoihin aikoihin kun mun sukulaiseni, apteekkari ulkomailla, löydettiin noin 30-veenä kuolleena jouluaattona kotinsa oven ulkopuolelta... kyllä se PikkuMyy todellakin voi kulkea aika monen mustan sururusetin kanssa... ei kait mitään tommoisia nappejakaan edes enää käytetä, vaikka kyllä ne olisivat ihan paikallaan... Muuten sekin vielä, että eikös se Ruotsin kukku pyörinyt jossain Inkoossa... kyllä sen jotkut "mafiakontaktit" ovat voineet liikuskella ihan viattomina samoilla nurkilla... ja ties kuinka monta kymmentä vuotta... Huh, huh...

Siis voisitteko testata kirjanpitotehtävää ja laittaa jotain kommentteja omituisuuksista tai virheistä yms... Nyt on kesä, joten ehkä sitä voi tehdä ulkonakin jossain... ei todella pitäisi viedä kamalan paljon aikaa...

VOISKO JOKU TEHDÄ SANALISTAN KIRJANPITOSANOISTA ENKUKSI!

Suurkiitos etukäteen, jos todella teette tämmöisen "AVOHOITOPOTILAAN HUPIJUTTUTEHTÄVÄN".

Etsikää itse nuo tehtävät netistä - se kuuluu tehtävään...

Terkkuja

Anonymous Tuntematon Potilas...

Prison cage number 666 - sex sex sex -  ALWAYS ON MY MIND... What about you???

27.6.2014

P.S. TÄÄLTÄKÖ KETJUSTA PÄÄDYIT TÄNNE???

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12332838

Kommentit (1)

Vierailija

Sattuisko muuten kukaan tietään näitä porukoita jostain Toijalasta joskus 1950-luvulla kun asuivat ruokakaupan - siis karkkikaupan - yläkerrassa??? Sieltä ei saanut ainoastaan karkkia vaan ihanaa lämmintä raskista ja päälle lauantaimakkaraa... ei ihme, jos lapset pulskiintuivat...

Entä sitten olikohan se niin, että Toijalan torialla oli vielä mustalaisia hevostensa kanssa...

Ja se vihreä omituinen fillari... mistä ihmeestä sekin tuli... missä Toijalassa myytiiin fillareita... ja minne sekin on haihtunut... ei oo mitään muistoa, että se olis annettu pois jonnekin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat