Parisuhde kriisissä, apuja kaivataan

Vierailija

Hei,

eli olen siis nuori 22v äippä, jolla ollut tähän mennessä hieno parisuhde itseäni muutaman vuoden vanhempaan mieheen, lapseni isään. Puoli vuotta meillä on mennyt alamäkeä.. johtuen erinäisistä syistä. Suurin syy mikä minua vaivasi oli mieheni alkoholikäyttäytyminen.. Joskus mm. jättänyt tulematta yöksi kotiin, tullut kotiin tikit päässä aamulla jne.. Hän juo pari kertaa vuoteen, joten olen antanut nämä "harvat" kerrat anteeksi. Mutta joka kerta ne ovat syöneet. Viimesimmän kerran jälkeen olin mielestäni vain muodollisesti varattu, mutta sydämessäni olen ollut vapaa jo parisen kuukautta.

Nyt sitten viikonlopun aikana kävi niin, että olin jo jonkin aikaa jutellut vapaa-ajalla yhdelle mukavalle lähestulkoon 40v miehelle, joka on eronnut. Kohtasimme sattumalta yöelämässä ja tilanne meni siihen, että yövyin miehen luona ja harrastimme seksiä. Tottakai mieheni sai tietää tästä tai arvasi asian, kun aamulla minua ei vieressä näkynyt. Sain lähtöpassit kodista luonnollisesti ja sovittiin jo lapsen asiat kuntoon.

En ole töissä käynyt, koska olen ollut surun murtama.. Mutta samaan aikaan tunnen myös suunnatonta helpotusta. Mies oli ja on edelleen todella mustasukkainen, joten koin kai eron jotenkin vapauttavaksi. Ikään kuin kahleet olisi nyt rikottu. Kuitenkin rakastan miestäni niin paljon, että kun hän nyt tarjosi toista mahdollisuutta, niin jäin ihan tosissaan sitä miettimään. Olen yrittänyt tehdä plussa-miinus -listaa, mutta siitä ei ole ollut apua. Asiaa ei helpota se, että eromme jälkeen olen joka päivä edelleen viestitellyt tämän vanhemman herran kanssa, koska ihastuin häneen kovasti. Hän haluaa jatkuvasti tavata minut, mutta ilmassa on merkkejä ettei suhde tulisi olemaan kauhean vakava. En tarkoita pelkkää seksisuhdettakaan, mutta en myöskään sellaista mitä minulla mieheni kanssa olisi. Niin pahalta kuin se tuntuukin myöntää, niin haluaisin katsoa mihin minun ja vanhemman miehen tie vie - jos se vie yhtään mihinkään. Mutta sitten taas rakastan miestäni.. Ja minulla oli hänen kanssaan täydellinen elämä. Meillä oli sellainen suhde, joista moni vain haaveili. Mies ymmärsi minua, kuunteli, rakasti, oli aina luotettava, meillä meni taloudellisesti todella hyvin.. Mutta olen niin ihastunut tähän toiseen. En tiedä voinko unohtaa häntä.

En yksinkertaisesti löydä tähän yksinäni vastausta. Tarvitsen neuvoja todella kipeästi. Toki ystäväni ovat neuvoneet minua, mutta he sanovat automaattisesti että tottakai minun täytyisi jatkaa mieheni kanssa kun kerran olen saanut toisen mahdollisuuden. He näkevät tämän toisen vanhemman miehen pahana, vaikka hän on yksi hauskimmista ja ystävällisimmistä ihmisistä kenet olen tavannut. Voi sekin olla tietysti lumetta, mistä sitä tietää.

Jos joku luki tämän koko selostuksen, niin olisin todella kiitollinen neuvoista! :)

Kommentit (2)

Vierailija

Ihastuksia tulee pitkän parisuhteen aikana, mutta silloinkin on ajateltava parisuhteen etua ja antaa ihastuksen hiipua pois sitä ruokkimatta. Jos sinulla on tunteita miestäsi kohtaan ja hän on valmis ottamaan sinut takaisin, niin palaa takaisin ja tehkää yhdessä työtä parisuhteen eteen.

Vierailija

Alkuperäisen tekstissä on nyt kyllä pieni ristiriita: kerrot miehesi juopottelureissuista joilta ei aina palaa edes yöksi kotiin jne. ja sitten toisaalla toteat " Mies ymmärsi minua, kuunteli, rakasti, oli aina luotettava...".

Onko sellainen mies "aina luotettava", jonka menoista, tuloista ja tekemisistä ei tiedä (olkoonkin vain kerran-pari vuoteen)?  

Mitä miehesi on luvannut sen eteen, että sinä palaat liittoon takaisin? Ja siis luvannut ihan oma-aloitteisesti, eikä sinun kyselyjesi/ painostuksen alla?

Ei tuo vanha herra varmaan tule eleämäsi rakkaus olemaan, se lienee laastaria haavaan, mutta ota kuitenkin rauhassa aikalisä (vaikka molemmista miehistä) ja mieti mitä teet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat