Ystävää ei jätetä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (2)

Vierailija

Kun puolisoni ampui itsensä, jouduin kokemaan sen, että moni sellainen jota olin luullut "todelliseksi" ystäväksi, katosi elämästämme. Surin sitä todella paljon. En voinut käsittää, miten joku voi hylätä tuollaisella hetkellä, jättää ihan yksin. Niin vaan kävi.

Näiden tilalle, jotka katosivat elämästämme, sain uusia ystäviä, jotka ovat todella tärkeitä. Yksi oli ollut puolituttu työn puolesta, miespuolinen. Kun puolisoni teko tuli ilmi, hän soitti minulle ja sanoi:"Minulla on niin paljon ystäviä, jotka on jätetty yksin kun on erottu tms. tapahtunut, minä en jätä ikinä ystäviäni yksi." Muistan miten itketti hänen sanansa. En uskonut niihin.  Mutta hän oli sanansa mittainen. Välillä ilmestyy oven taakse ja tulee istumaan iltaa. Välillä tuli mukanaan kassillinen Aku-Ankan pokkareita lapsille, opetti pojalle fillarin korjausta, laittaa tekstaria että miten hurisee. Hän on ihana ystävä.  Toinen ystäväni tuli meille heti tueksi miehen kuoltua. Hän otti lapset luoksensa siksi aikaa, että sain hoitaa asioita jotka olivat pakollisia.

Sain myös muita uusia ystäviä. Arvostan heitä suuresti ihmisenä. Sitä, että he ovat ymmärtäneet, että vaikken murehdi joka heti miehen kuolemaa ja tekoa, niin he tietävät, että se suru voi tulla ykskaks puskista ja sitten on kurja olo. Silloin he lohduttavat ja sanovat, että selviän siitä.

On sanonta, että kavereita on paljon, mutta tosiystäviä vähän ja se on totta.

Toivon, että olen myös itse ystäville heidän ystävyytensä arvoinen.

Nimin. Surukukka

Vierailija

Jos joku minun läheisistäni kuolisi, joko oman käden kautta tai muulla tavoin, esim. sairauteen, niin minulle ei tulisi mieleenikään jättää häntä/heitä yksin.

Tuossa jos missä tilanteessa ihminen tarvitsee lähellensä ihmisiä, jotka ovat valmiina auttamaan tarvittaessa, mutta jotka osaavat myös pysyä kaukana, olla tuputtamatta apuan. Vaikka vain kuunnella tai olla hiljaa lähellä.

Olen todella pahoillani siitä, miten surullinen tapahtuma teidät on kohdannut. Sellaista ei osaa kuvitella sellainen, joka ei ole samaa kokenut itse.

Voimia jokaiseen hetkeen, arkeen ja sen jaksamiseen <3.

-Anneli-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat