Anopin vuoksi avioeron partaalla

Vierailija

Olemme ollut naimisissa kymmenisen vuotta. Miehellä on hyvin läheinen suhde äitiinsä. Äitinsä saa "sairaskohtauksia", joiden avulla hän saa poikansa huomion ja huolen. Olen sanonut miehelleni, että mielestäni anoppi ei tee oikein että tekeytyy sairaaksi ja siten huolestuttaa mieheni. Mies on sitä mieltä etten ymmärrä ja hän ei halua olla kanssani, jos ajsttelen hänen äidistään noin. Hän aikoo maksaa minut ulos kodistamme, eli toisin sanoen minä ja lapset muuttaisimme pois ja hän jäisi yksin asumaan kotiimme (=lastemme kotiin). En voi ymmärtää, kuinka anoppi on saanut poikansa niin lonkeroihinsa ja pitää tiukassa otteessa. Mieheni on valmis luopumaan perheestään äitinsä vuoksi. Olen todella surullinen.

Kommentit (7)

Vierailija

menkää yhdessä avioliittoneuvolaan tms. Tosin ukkosi vaikuttaa äitiriippuvaiselta eikä ehkä tajua tilaansa. lapset tarvitsevat kotinsa eli et lähde mihinkään muuttakoon äijä äidin luokse. Ota yhteyttä viranomaisiin ja selvitä oikeutesi. 

Vierailija

Olen yrittänyt saada miestä perheneuvolaan. Ei lähde. Ongelma on kuulemma minussa. Mieheni ja anopin näkökulmasta niin varmaan onkin, koska en enää tanssi anopin pillin mukaan. Väsyin hänen oikkuihinsa. Mikään ei ollut tarpeeksi hyvää hänelle. Toivoisin niin että mieheni näkisi asiat minun kannalta, mutta ei. Pitääkö minun luovuttaa ja lopettaa tämä avioliitto ja "luovuttaa" mieheni äidillensä.

Vierailija

Kokemusta on vastaavasta valitettavasti, joka vain paheni vuosien kuluessa. Anoppi myös jopa avioliitossa ollessa kesälomilla itseoikeutettuna "viihdytettävänä". Tilanne painajainen. Aviomies ei ollut koskaan katkaissut napanuoraansa äidistään. Kunnioitus omaan puolisoon (ja perheeseen) ja sitoutuminen siihen olematonta, valitettavasti. Avioero ainoa mahdollisuus...Elämä opettaa. Oppia jo ikä kaikki.

Vierailija

Älä suostu eroon, esitä kestäväsi anoppia. Tie miehesi sydämeen on anoppisi kautta. Kun tulet toimeen anoppisi kanssa, miehesi rauhoittuu. Lapsellinen mies pysyy kotona, jos näyttää siltä, että naiset tulevat keskenään toimeen. Anna periksi jossain asiassa, joka ei ole sinulle tärkeä. Lähettäkää anoppi jonnekin kauneushoitoon, missä saa huomiota tuntemattomilta ihmisiltä. Miehesi ei ehkä koskaan herää tai kasva aikuiseksi. Keskity ammattielämään ja lapsiin, älä anna mokomien pilata reipasta mieltäsi. Tuollaisilta ihmisiltä saa kunnioitusta vain pärjäämällä ammatillisesti, koska he eivät osaa empatian taitoa.

Vierailija

Sekinhän on sairaus kun tekeytyy sairaaksi. Ei anoppini välttämättä tee sitä tietoisesti, mutta liiottelee oireitaan ja muuttelee diagnoosejaan siten että ne herättävät eri tilanteissa hänelle sopivia reaktioita.

Toivoisin niin saavani mieheltäni tukea ja huomiota, mutta anoppini "varastaa" sen kaiken. Tunnen välillä olevani äärirajoilla.

Vierailija

Läheisriippuvuutta. Ei siihen kai järkipuhe auta, jos on vielä kiinni äidissä. Ja  siinä on myös sitten perhe mukana. Joo, itsekin mietin, että ehkä ei kannata pilata omaa ja lasten ja perheen elämää eroamalla ainakaan heti. Oliko miehesi tosissaan ostamassa sinut ulos talosta tai siis eroamassa sen takia, että et anoppia jaksa. Oletko sanonut miehellesi, että tarvitset äsken huomiotaan ja tukeaan vai taisteletko niistä mielessäsi?

Voisitko tulla anopinkanssa toimeen. Mikä hänellä on vikana? Hän selvästi tarvitsee huomiota eikä ole päästänyt pojastaan irti. Voisitko anopin kanssa jutella? Mikä hänellä on sairautena, pelkäänkö hän että älävanhuuttaan yksin elämään? Voisitko tukea tai olla kaverina? Voihan olla, että pelkää  jäävänsä kokonaan yksin, jos pojan mielenkiinto on muualla. Kuulostaa yksinäiseltä pelkäävänsä vanhuksilta. Monet jäävätkin  yksin, kun lapset muuttavatmuualla ja perHeytyvät. Ehkämieheksi ajattelee, että hoitaa äitinsä, niinkuin äitikin on häntä hoitanut. ja siinä sinun olisi oltava samaa mieltä. Se kai ei ole uhka sinulle?

Luulisin, että löytyy jokin ratkaisu.Ehkä säännölliset ja ennkkoon vaikka sovittu vierailupäivä viikossa... tai jotain, millä tulisi turvallisuuden tunnetta ja jatkuvuuden tuntua. Ei tarvitsisi sitten miettiä milloin mennään tai toisaalta tuleekohan ne käymään?

Ei ne pahatanopit aina ole pahoja.

Ymmärrän ettet jaksa. Yritä ymmärtää että olet osa perhettä. Se suku voi olla jollekulle tärkeämpi kuin toiselle. 

Isoäiti on usein lapsille tärkeä. Voimia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat