Pitkään jatkunut vatsakipu

Vierailija

Hei,

Olen 29v nainen ja käytän femoden ehkäisypillereitä, sektio 4.9.2013. Kyselisin neuvoa pitkään kestäneeseen vatsakipuun. Vatsakipuni alkoivat 8.5. Tällöin kipu oli koko vatsan seudulla. 12.5 tuli polte alaselkään ja tällöin kävin terveyskeskus lääkärillä joka päätti, että seurataan tilannetta. 17.5-22.5 oli kuukautiset, jotka olivat paljon runsaammat kuin ennen. 24.5-25.5 oli veristä vuotoa. Menin uudelleen tk lääkärille 26.5 ja silloin otettiin verikokeita. B-Trom 394, P-AFOS 140, P-ALAT 45, P-CRP 15, P-GT 122, fB-Leuk 9,5. Tämän jälkeen kävin vatsan ultrassa ja keuhkokuvissa, molemmat ok. Lähdin kotiin ilman diagnoosia, vatsatauti epäilyn kanssa.

12.6 alkoi erittäin runsaat kuukautiset vaikka kuukautisten olisi pitänyt alkaa vasta 14.6. Tällöin kipu myös paheni jos ajoin autolla. Kipu oli erittäin kovaa poltetta alavatsalla ja alaselässä ja kesti useita tunteja ennen kuin laantui hieman. Menin taas tk lääkäärille joka määräsi 10 päivän kuurin kefexiniä ja flagyliä koska kohtu ja munasarjat aristivat niin paljon. Antibiooteista ei kuitenkaan ollut apua kipuihin. Kuukautiset loppuivat 16.6 ja verinen vuoto alkoi taas 19.6-25.6.

25.6 Kävin yksityisellä gynekologilla joka ultrasi kohdun mutta ei löytänyt mitään selittävää tekijää vuodoille ja kivuille. Häneltä sain kiireellisen lähetteen yliopistolliseen sairaalaan jatkotutkimuksiin. 2.7 lähtien kipu on pahentunut ja pahenee nyt aina jos liikun vähänkään. Kipu hellittää vain jos makaan kippurassa kyljellään. 3.7 Kävin päivystyksessä sillä kivut olivat niin sietämättömiä. Tällöin otettiin pieni verenkuva ja siinä koholla olevia arvoja olivat fB-Leuk 10,9 ja P-CRP 10. Tällöin sain panacodia särkyyn.

7.7 kävin yliopistollisessa sairaalassa ja siellä tehtiin taas vain gynekologinen tutkimus ja ultra. Ultran mukaan molemmat munasarjat ovat kiinni kohdussa mutta tämän lääkärin mukaan kivun syyt eivät ole gynekologiset. Hän kuitenkin kirjoitti kiireellisen lähetteen taas koko vatsan ultraan, joka on huomenna. Minua on pompoteltu jatkuvasti lääkäriltä toiselle mutta kivun syy ei vain näytä selviävän. Olen lopen uupunut jatkuvaan kipuun ja aina vain uusiin särkylääkkeisiin jotka eivät tehoa (burana, panadol, litalgin, pronaxen ja panacod). Kipu on siis jatkuvaa (välillä miedompaa ja välillä erittäin kovaa) ja koko tämän ajan minulla on ollut lämpöä 37,3-37,8. Mikä voi olla kipujen syynä ja millaiset tutkimukset olisivat tarpeen? Alkoholia käytän hyvin harvoin ja ulkomailla en ole käynyt, joten näistä eivät voi johtua kohonneet maksa-arvot.

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat