Miten selvitä avioerosta?

Vierailija

Avioliittomme on siinä pisteessä, etten näe enää muuta mahdollisuutta kuin erota. Olen pääsääntöisesti yksin kantanut vastuun lapsista ja kodista, olen yrittänyt olla hyvä vaimo ja siirtänyt omia tarpeitani syrjään, jotta tasapaino perheessämme on säilynyt. Nyt en enää jaksa. Minun tarpeillani ja tunteillani ei ole väliä, ei nyt eikä aiemmin. Olen todella surullinen siitä, että tämä parisuhde ei onnistunutkaan ja perheemme hajoaa. Olen pettynyt ja vihainen. Olen tuhlannut aikaani ja voimavarojani siihen että olen yrittänyt saada mahdottoman mahdolliseksi. Omaisuuden jako hirvittää. En haluaisi luopua kodista, mutta luulen ettei minulla ole varaa kotiimme. Miten olette selviytyneet avioerosta? Vinkkejä?

Kommentit (2)

Vierailija

Voisitko aloittaa sillä, että sinun tarpeeksi ovat tärkeät? Niin tärkeät, että niitä pitää ruveta toteuttamaan, eikä jättää haaveeksi. Mitä juttuja haluat tehdä?

Jos olet tuossa suhteessa, sinun pitää osata ottaa se oma aika ja hoitaa itseäsi. Jos päätätte erota, niin sinun pitää osata ottaa se oma aika ja pitää itsestäsi hyvää huolta.

Kuullostaa siltä, että jäät kaiken muun alle. Mene al anon ryhmästä käymään. Siellä on vertaista, jotka ovat jääneet jonkin jutun jalkoihin jo pienenä, ja se aikuisena jatkuu.

Minä aloittaisin mieluummin tuossa suhteessasi oman tilan ottamisen. Hyvällä omalla tunnolla. Olet tärkeä ja arvokas. Puhu ensin puolisosi kanssa vakavasti. Kerro ajatuksesi ja tarpeeksi. Uskalla tulla esiin. Rohkeasti vaan. Älä pakene eroon. Ja jos ei onnistu, niin uskalla erossakin tulla esiin. Pidä itsestäsi hyvää huolta. Pienten lasten kanssa helposti aikuinen jää tarpeineen kaiken muun alle. Ota tilasi ja pyydä apua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat