Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit tunnustavat: Tällä olen uhkaillut lasta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

"Jos et pue päällesi, aloitan laulun, enkä lopeta ennen kuin on vaatteet päällä." Toimii 5v ja 8v kohdalla jos tahallaan hidastelevat esim. kauppaan lähtiessä.

Vierailija

"Jos se huone ei ala siivoontumaan, niin minä imuroin sinun huoneen ja kaikki mitkä ei mahdu imuriin lähtee jätesäkissä roskiin!" 

Ja tämä "keskusteluhan" käydään lähes päivittäin nukkumaanmenoajan lähestyessä!

Vierailija

Jos ei käyttäytyminen muutu,niin lelut lähtee jätesäkissä kiertoon,uhkailin monta kertaa,-joskus tehosi,useimmiten ei.-kunnes yksi ilta toteutin uhkauksen ja lelut lähti !

Aamutoimet ja iltatoimet suoritettuaan mallikkaasti sai aina yhden lelun takaisin.keskustelimme kylläkin tästä paljon,ja kerroin,että minusta on joka päivä todella kurjaa nämä temppuilut ja vetkuttelut ja kirkumiset joka ikinen aamu ja ilta,kun syödään,pestään hampaat ja puetaan ,riisutaan,vaihdetaan yöppäriä.

Melkein 5-vuotiaamme itki kovasti lelujen lähtiessä ja kirkui,että olen inhottavin äiti,mutta vähitellen lelujen palautuessa ilta ja aamutoimet tulivat helpoiksi ja niitä tehtiin meillä iloisesti muutaman kuukauden ajan,kun oli aina kiva katsoa jätesäkkiin,oliko siellä vielä jotain ?

hyvä mieli jäi lapsellemme kuitenkin tästä julmasta tavasta ,muuttaa ikävät kirkumis-huutamis aamut ja illat mukaviksi tuokioiksi.

nykyisin 6-vuotiaamme eskarin aloittava tyttönen hymyilee koko asialle.Lelujen loputtua laitoimme kauniita tarroja kirjaan ja jäljellä oli odotus vain saada jotain kivaa.ja sitten sovittiin,että tehdään ,ostetaan jotain todella kivaa extraa,kun kaikilla on hyvä mieli.

ostettiin paljon askartelutarvikkeita,ja askarreltiin yhdessä.

toimi meidän kohdalla.

Vierailija

"...yksi ilta toteutin uhkauksen..."

Mielestäni et toteuttanut, koska sanoit lelujen "lähtevän kiertoon" ja silti lapsi sai ne takaisin.

Itse en uhkaile/uhkaillut lapsiani vaan annan vaihtoehdon; kerää lelut tänään tai minä kerään ne huomenna ja vien kierrätykseen. Pari kertaa jouduin sen tekemään (lapsia 4) ja hyvin on toiminut. Aikuinen poikani tuosta joskus muistutteleekin!

Miellän uhkauksen sellaiseksi, jota ei edes aio toteuttaa.

Uusimmat

Suosituimmat