Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jengi pyytää käytetyistä lastenpyöristä niin paljon?

Vierailija

En nyt ihan piheyttäni kysele, vaan aidosti hämmästyttää. Olin ajatellut tehdä ns. ekoteon ja ostaa 5-vuotiaalle käytetyn lastenpyörän jostain nettikirppikseltä. Mutta onko siinä järkeä, että kaupassa 16 tuuman fillari maksaa 99 euroa ja kirppikseltä käytetty 80 e? Kun eihän siitä' vanhasta voi mennä takuuseen, vipattaako laakerit ja onhan se nyt kumminkin kulunut. Onkohan täällä Pohjanmaalla yhä vaan tämä kirpparikulttuuri nii alikehittynyttä, kun näyttää että jostain likaisista lasten verkkiksistä pyydetään 10 e ja Ikean kolhiintuneesta lastulevyhyllystä 50 e.

Mikä olis sopiva hinta käytetylle lastenpyörälle? itse ajattelin myydä tuon pieneksi jääneen 12 tuumaisen ja 20 euroa olin ajatellut siitä pyytää. Mutta pitääkö nostaa hintaa (=jää fillari käsiin) ja ostaa uusi pyörä kaupasta?

Entä kannattaisko 5-vuotiaalle ostaa 16 tuuman vai jo 20 tuuman fillari? 113 cm on pitkä tyttö nyt ja pyöräilee sujuvasti ilman apupyöriä.

Kommentit (1)

Vierailija

Vähän se riippuu pyörän merkistä ja kunnosta. Sillä on iso ero onko pyörä Biltemasta ostettu vai kunnon laatumerkki. Sopiva pyörä riippuu lapsen pituudesta ja rungon mallista, 113cm lapselle 20 tuumainen voi olla vähän iso ja vaarallinen.

Uusimmat

Suosituimmat