3 viikkoinen vauva hoitoon yöksi

Vierailija

Voiko 3 viikkoisen jättää mummulle hoitoon? Oon nyt 3 viikkoa viettänyt 24/7 poitsun kanssa ja nyt alkaa tuntumaan siltä, että pitää päästä perjantaina tuulettumaan ystävien kanssa, joten aattelin viedä pojan mummulaan yöksi. Vai olisiko parempi pyytää mummu hoitamaan lasta meille? Poika  vaikuttaa hyvin pärjäävän vieraiden kanssa, joten en usko yön erosta olevan mitään haittaa. Pullosta ainoastaan on ruokkittu juuri siksi, ettei ole sidottu lapseen 24/7.

En edes oikein ymmärrä kyllä vanhempia jotka viettävät lastensa kanssa vuodenkin helposti, ilman että käyvät välillä baarissa tms viettämässä omaa aikaa. Varmaan on hermot kokoajan kierällä eikä sekään ole lapsen edun mukaista?

Kommentit (5)

Vierailija

Suositus lapsen hoitton jättöön on 1kk=1tunti, yksi vuosi= yksi yö

Parempi olisi, että mummo tulisi hoitamaan, jotta ympäristö olisi tuttu ja äiti lähellä aikaisemmin.

voi kyllä olla, että ikävä vauvan luo pääsee yllättämään.

Vierailija

Tietty voi jättää! Itse ainakin oon jättänyt esikoisen just 3 viikkoisena 12 tunnin työpäivän ajaksi hoitoon ja seuraavat mukelot oli yökyläilemässä varmasti alle kuukauden ikäisinä. Eivät ole traumatisoituneet tahi sairastelleet yhtään tapahtuneen johdosta. Päinvastoin voivat hyvin kun äitikin voi hyvin. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että joku syy on parempi kuin toinen kun puhutaan lapsenhoitoon jättämisestä. On esim. tosi ok jättää 5 viikkoinen lapsi 2 tunniksi kummitätille/mummolle/sedälle hoitoon ja käydä jälkitarkastuksessa, mutta ei ole enää yhtään ok jättää samanikäistä lasta 2 tunniksi hoitoon jos käy vaikkapa yhdellä bissellä moikkaamassa kavereita.

Vierailija

No eipä ole lapsen edun mukaista sekään että jättää imettämättä mukavuussyistä kuten että pääsee menemään! Eihän se niin kauan ole vauva...

Vierailija

En jättäisi noin pientä hoitoon. En. Miten ihmeessä aiot selvitä loppuelämän vastuusta, jos 3 viikkoa ahdistaa noin? Lapset kasvaa ja sillin saa enemmän omaa aikaa. Ei tullut kyllä baarit ees mieleen kolmen viikon kohdalla.

Jos on pakko mennä, niin eikö isä voisi hoitaa lasta teillä kotona?? Olisi varmasti lapselle parasta niin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat