Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen sisäsiisti narttukoira teki tarpeensa sisälle, mikä vikana?

Vierailija

Hei! Tulin tänne kysymään jos olisi joku koira-asiantuntija paikalla. Tosiaan meidän kohta 6-vuotias narttukoira, sekarotuinen, pissasi ja kakkasi matolle olohuoneeseen viimeyönä. Koira on ollut 5 vuotta täysin sisäsiisti, silloin tätä samaa tapahtui kun koira yksivuotiaana muutti meille, mutta sen uskoimme johtuvan stressistä sillä se loppui aika nopeasti. Noh, äsken kun kävin ulkona ja koira oli hetken yksin sisällä, se oli pissannut taas matolle olohuoneeseen. Mikä voisi olla vikana? Tiedän ettei koira sitä ilkeyttään tee, pitää siis varata eläinlääkäriaika.

Mutta olisiko täällä jotain samoja kokemuksia omaavia, tai paljon koirista tietäviä jotka osaisivat kertoa mikä voisi olla ongelmana? 

Kommentit (1)

Vierailija

Mun toinen poikakoira ainakin osoittaa mieltään, ja varsinkin jos on mustasukkainen siten, että pissaa komean lammikon keskelle olkkarin lattiaa. Ja tekee sitä todella harvoin, vuosiakin välissä.

Viimeksi tais olla muutama vuosi sitten, kun tuli toinen rescue-koira ja siinä mustasukkasuuksissaan rupes aivot raksuttaa, että mitähän tässä nyt keksis, niin lorotteli sitten aamutuimaan "litratolkulla" lattialle. :)) Sen lisäks, että kulki hampaat irvessä ja esitteli purukalustoaan aamusta iltaan :). Nyt ovat kun paita ja peppu, pojat.

Ja entinen(myös poika) koirani, joka oli kiltti kuin pieni enkeli, ja taatusti sisäsiisti, niin oli käynyt kylä-reissulla pissaamassa niiden makuuhuoneen jalkalampun juureen :), mutta siihenkin liittyi toinen koira, eli niillä oli samanrotuinen tyttökoira, ja se oli vähän tän mun koiran tyttöystävä. Mutta en tiedä miksi se kävi merkkaamassa siellä makuuhuoneessa. Ja vaikka paljon oltiin puolin ja toisin kylässä, niin tämä oli ainoa kerta, kun teki näin.

Mutta on kokemusta vain poikakoirista, joten tytöillä saattaa olla muitakin syitä. Kaverin tyttökoira ulosti lattialle, kun joutui olemaan liian paljon yksin ja teki sen yleensä siten, että kun emäntä tuli töistä, niin näytöksenomaisesti teki tarpeensa lattialle, että siitäs sait, kun olin taas pitkän työpäivän yksin kotona.

Itse en olisi koskaan ottanut koiraa, jos olisin tiennyt, että joutuu olemaan työpäivät yksin, eikä kenenkään muunkaan pitäisi, mutta aina vain huonomminhan eläimiä kohdellaan, myös täällä suomessa. Ja tämä viimeinen ei ollut nyt tälle kysyjälle, vaan yleisesti, kun eläinsuojelija olen.

Uusimmat

Suosituimmat