Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vauva on nyt 5kk. Ei syö tuttia ei siedä edes sukunttia suussaan. Päivät on ok, syöntiväli 3-4h. Mutta yöt... Tissi pitää saaha suuhun 30-60min välein. Ei ole nälkä, mutta tahtoo lussuttaa :(. Sylissä hyssyttämällä nukahtaa, mutta sänkyyn laskiessa herää, tai viimeistään 30 min sisaällä. Tissin kun antaa suuhun, niin nukahtaa n. minuutissa niin, että tissin voi ottaa pois.

Auttakaa mua. Yöt alkaa jo vähä stressaamaan...

Kommentit (4)

meidän eka vauva (ja joka ikinen sen jälkeen) halusi kanssa lussutella rintaa, en päässyt mihinkään siitä vierestä vaikka olisi ollut vaikka mitä puuhaa. Vaan kun vauva oli tarpeeksi syvässä unessa, päästi tissistä irti, niin sujautin anatomisen tutin (jonka kastoin maitoon) suuhun ja nostin hipihiljaa sänkyynsä. Kokeile sitä, älä lannistu jos ei heti onnistu.

Ei kolmen lapsen äiti jouda vauvan vieressä tuttina maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä itse kokeilisin ihan ensimmäiseksi pois tuosta vieressä nukkumisesta...vauva kun nukkuu siinä tissin vieressä, maidon " haju" tavallaan muistuttaa vauvaa tissistä koko ajan, eikö nukkumisesta tällöin tule vauvallakaan yhtään mitään.

Itse olen päässyt noista ongelmista sillä, että lapsi nukkuu omassa sängyssä ja imettämään nousen aina nojatuoliin. Eli olen opettanut lapsen siihen, että nukkuminen on nukkumista varten ja syöminen on sitten eri juttu. Jos vauva meinaa nukahtaa tissille, voi sitä kevyesti " nipistää" poskesta ja näin herätellä vielä syömään...Jos tuntuu, että vauva on levoton välillä omassa sängyssä, mutta tiedät ettei hän ole nälkäinen, voi häntä yrittää rauhoitella sinne sänkyyn...esim. selkää voi hieroa pyörivin liikkein ja hyräillä jotain. Aina kun vauvan nostaa syliin, se " haistaa" tissin ja luulee saavansa sen suuhunsa...helppo oppia noin pieneltäkin. Jos tuntuu, ettei vauva rauhoitu sänkyyn yrityksien jälkeen, voisi miehesi kokeilla hyssyttää häntä...vauvasi on vielä aika pieni, joten kannattaa opetella tuosta vieressä nukkumisesta nyt pois, ettei tule sitten ongelmia vanhemmalla iällä!=)

Mukavia unihetkiä sinulle ja myös pienokaiselle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat