7-vuotiaaseen menee hermo

Vierailija

Eli mulla on 7-vuotias tytär joka aloitti nyt ekalla. Siis musta tuntuu välillä että ei oo minkäänlaista aloitekykyä leikkimiseen. Eli pitäisi joko olla joku kaveri aina tai sitten minun pitäisi koko ajan viihdyttää tai olla keksimässä tekemistä. Nyt tyyliin "pakotin" lähtemään ulos ja ehdotin että hakee kaveria leikkimään kun meni hermo kiukutteluun ja ihmeelliseen tiuskimiseen. Sitten olen miettinyt että olenko itse tehnyt väärin kun olen tavallaan tytön itse antanut päättää haluaako harrastaa jotain vai ei. Kun ei innostu mistään ei halua edes kokeilla mitään, äidin pitäisi olla mukana aina. Ei halua mennä mihinkään kun siellä on "outoja ihmisiä". Tuntuu että tytölle riittäis kun sais vaan äidin kanssa leikkiä....

Kommentit (1)

Vierailija

Mulla samanikäinen poika, joka aloitti myös just koulun. Musta tuntuu, että koulun aloituksen myötä meillä on kans samanlaista ilmassa: "taantumista". Piti aloittaa yksi uusi harrastus, mutta itkun kanssa poika piti kaiteesta kiinni eikä väkisinkään suostunut lähtemään. Että todellakin... hermoja koeteltu täälläkin. Pihakaveritkaan ei saa lähtemään ulos ja poika tykkäisi vain kotona leikkiä itsekseen tai, että kaverit tulisi meille. Itse olen päätellyt, että suuret muutokset saa aikaan tämän kotoilun/ vanhempien läheisyyden tarpeen. Täytyy vain luottaa, että rohkaistuminen tulee ajan kanssa. Aika paljonhan tossa koulumaailmassa on uutta missä pitää olla yhtäkkiä niin "iso ja reipas". Eiköhän se tästä, kunhan itse ei taannu samalle tasolle kiukuttelemaan... ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat