Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talous tiukilla? Tässä 59 parasta keinoa säästää rahaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Voi kun pystyiskin toeteuttamaan  tollaset :/ pakko vaan ollla vaatteet sekä koululaisella että itsellä, se kun haluaa vielä matkustella ja elää ninkuin  2014 luvulla eikä enään 1950 :P

Vierailija

Tässähän on selkeästi monelta eri ihmiseltä vinkkejä, joista voi valita itselleen sopivat tavat säästää. Kyllä normaalilla luetun ymmärtämisellä varustettu ihminen tajuaa tämän. Valitettavasti en oikein saanut tästä artikkelista mitään uutta säästövinkkiä. Kirkkoon kuulun periaatteellisista syistä, käyn kampaajalla kerran vuodessa, meikkaan ja intoilen kosmetiikasta. Näissä asioissa en halua ajatella vain lompakolla. Asuminen, liikkuminen ja ruoka - siinä ovatkin ne isoimmat kuluerät ja niistä voi olla yllättävän vaikea säästää. Ruoasta ei kannata älyttömästi pihistää. Einekset poisjättämällä säästää paljon, mutta mitä jos ne einekset eivät alunperinkään kuuluneet ruokavalioon tai edes liha. Säästäminen alkaakin muuttua paljon vaikeammaksi. Mieluummin jätän ulkomaanmatkat välistä ja hemmottelen itseäni silloin tällöin kalalla ja suklaalla.

Vierailija

Edelliselle kommentoijalle: Tottakai tässä on vinkkejä monelta eri ihmiseltä, sen olemme me muutkin ymmärtäneet. Kommentit toteuttamisen mahdottomuudesta onkin suunnattu ensisijaisesti ensimmäisenä kommentoineelle, joka haastaa toteuttamaan vinkkejä vuoden ajan.

Vierailija

Lainaus kohdasta 27: "Kuun alussa maksan vuokran ja laitan laskut menemään tililtä automaattisesti sekä siirrän säästötilille rahaa sen verran, että käyttötilille jää vain kuukauden ruokiin tarvittava rahamäärä + pieni harrastus- ja hemmotteluvara."

Kuun alussa maksan vuokran. Kyllä. Sen jälkeen ei palkastani tosin ihan enää riitä kaikkiin NORMIlaskuihin (sähkö, pakolliset vakuutukset, lääkekulut, työ- ja koulumatkat, puhelin). Käyttötilille ei siis jää rahaa ruokaan, JOS maksaa kaikki laskut. 

Hemmotteluvara? Anteeksi - menen ehkä heittäytymään alas parvekkeelta. Nimim. Kolmen lapsen yh-vanhempi 

Vierailija

No, tuossa oli myös ehdotuksia silloin kun on rahaa, mitä käyttää. Kun ei ole rahaa, niin on valittava mikä on tärkeintä ja hankittava se. Minulle tärkeimmät ovat puhelin, vuokra ja sähkölasku. Tosin aina ei raha riitä vuokran maksuun, joten silloin teen maksusopimuksen. Lasten harrastuksiin laitan rahaa jopa ruoan kustannuksella.

Vierailija

Tuossa ei ollut yhtään sellaista keinoa, jota ei meidän perheessä olisi käytössä. Seuraavaksi pitäisi keksiä, miten muuttaa harrastukset rahaksi.

Vierailija

Tiesittekö ,että wc-paperin käyttö on itse asiassa aivan turhaa kulutusta ? Sitäpaitsi se on epähygieenisempää,kalliimpaa ja epäekologisempaa kuin se vaihtoehto että käyttäisi saippuaa ja  pesuvatia (vaatii telineen korokkeekseen) täynnä lämmintä vettä alapesuun ja sen jälkeen   puhtaalle pepulle pientä froteista käsipyyhettä. Operaation   jälkeen pestään tietenkin kädet huolella saippualla ja kynsiharjalla.  Paras vaihtoehto olisi tietysti olla käsisuihku pytyn yhteydessä  tai bidet ,mutta kaikilla eikä kaikkialla   sitä suinkaan  ole . Pesuvatitelineen taas saa minne tahansa-vaikka mökillä ulkovessaankin! Olen itse käyttänyt tätä systeemiä kotona  jo n.viisi vuotta eikä tarvitse ostaa wc-paperia kuin pari rullaa/vuosi (vierasvaraksi) . Kokemuksella uskallan väittää tämän konstin olevan monin verroin miellyttävämpi ja hygieenisempi tapa puhdistautua wc-käynnin jälkeen. En enää millään vaihtaisi takaisin wc-paperin kaltaiseen (näennäis-) puhdistukseen.

Vierailija

Ei tuosta mitään uutta irronnut, mutta lisäystä:

1) Ilmaista ruokaa voi saada joistakin paikoista. Itse käyn metodistikirkolla ja vastaavissa aina kun mahdollista. Kerran laskin grammalleen paljon sain sapuskaa ja lopputulos hipoi 20kg! Silloin kyllä jaoin maitoja ja leipiä kavereillekin :)

2) Dyykata voi, jos innostaa. Itse en ole innostunut,kun seurakunnan jakeluista saa hyvää ruokaa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat