Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antibiootti tuhosi jänteeni?

Vierailija

Moi,

Lääkäri määräsi toukokuun 2014 lopussa Ciprofloxacin antibioottia 2x750mg/päivässä epäiltyyn virtsatietulehdukseen. Virtsa testistä ei bakteereja kuitenkaan löytynyt.

4,5 päivää kun olin kuurin aloittanut polveni takaosat menivät "jumiin" siten ettei kävelystä meinannut tulla mitään. Tuli hengitys vaikeuksia. Enkä puhu krampista, tämä oli jotain todella omituista. Jalat eivät vain toimineet kunnolla. Lopetin lääkkeen ottamisen siihen paikkaan.

Sitten alkoikin helvetti.

Muutamassa päivässä kipeytyivät molemmat pohkeet, Akillekset (erityisesti kiinnityskohta kantapäähän), nilkan sisäsyrjät niin etten kävelemään pystynyt. Kirjaimellisesti meinasi itku tulla kun sohvalla joutui kauheissa säryissä makaamaan jääpussi jalkojen päällä. Lekuri nauroi päin naamaa kun menin valittamaan että antibiootti aiheutti tämän. Juokseminen ei onnistu, autolla ajo ja kävely sujuu.

Nyt on kulunut 3kk ja kivut jatkuvat edelleen erityisesti nilkkojen sisäsyrjillä mediaali malleolin alapuolella tibialis posteriorin kulkureitin lähellä. Nilkkoja särkee 24/7. Vasen nilkka MRI otettiin heinäkuun lopussa mutta yllättäen jänteissä ei näkynyt mitään poikkeavaa paksuuntumaa, turvotusta tms. Reumalääkärin mukaan ei ole myöskään mikään reumasairaus kyseessä.

Haluaisin kuulla onko joku toinen kärsinyt näiden samojen fluorokinoloni antibioottien takia kuurin aikana tai sen jälkeen (Ciprofloxacin, Ciproxin, Norfloxacin, Tarivid yms) jalka/jänne kivuista ja miten niistä on selvitty? On jatkuva pelko päällä että kivut jäävät pysyviksi.

Netti on täynnä kamalia tarinoita mitä terveille ihmisille on käynyt kun ovat ottaneet fluorokinoloni antibiootteja.

Google fluoroquinolone toxicity

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat