monikulttuurisen perheen apua vailla!!

Vierailija

Hei, teen koulutehtävää johon tarvitsen haastateltavaksi monikulttuurisen perheen!

Opiskelen itse tällä hetkellä lähihoitajaksi Helsingin amiedussa.
Tällä hetkellä on käynnissä opintojen viimeinen osa: Osaamisala. Siihen liittyen kuluneen kolmen viikon teema on ollut monikulttuurisuus,
johon liittyen meillä on tehtäväksianto haastatella monikulttuurisen perheen vanhempaa Anne alitolppa - Niitamon artikkelin Lapsenkasvatusko kompastuskivi monikulttuurisessa liitossa? - pohjalta tekemämme referaatin perusteella. Toivoisin että jaksaisitte vastata lyhyesti kysymyksiini, niitä taitaa olla jopa kahdeksan :D Toivoisin myös, että voisitte kirjoittaa pienen esitelmän itsestänne, mistä tulette, mitä kulttuuria/uskontoa edustatte sekä millainen perheenne on?
Jos tämä ei tämän hetkisessä elämän tilanteessanne onnistu, no hätä! :)
Terveisin, Laura Hämäläinen

feenis@hotmail.com

Onko perheessänne molemmat vanhemmat maahanmuuttaja taustaisia vain vaan toinen? Kumpaan kulttuuriin lapsenne kasvatetaan, vai oletteko poimineet molemmista jotain hyvää?

Keskusteletteko kotona paljon kasvatuksesta ja toteutatteko sitä yhteistuumin niinkuin on sovittu vai onko asiassa ristiriitoja?

Millaisia tuntemuksia herättää kasvattaa lasta vieraassa kulttuurissa/vieraaseen kulttuuriin?

Oletteko kokeneet syrjintää tai rasismia?

Mistä olet itse saapunut suomeen ja millaisesta kulttuurista? (mimmoiset normit, arvot ja käytös säännöt siellä on ollut) Ja miten oma kulttuurisi näkyy sinun ja perheesi arjessa?

Mitä kieltä/kieliä lapsenne tulee puhumaan? Ja mikä kieli tulee olemaan hänen äidinkielensä?

Mitä vanhempiesi käyttämiä kasvatusmenetelmiä käytät itse/ mitä et ?

Toteuttatteko kotonanne jotain uskontoa ja miten se näkyy joka päiväisessä elämässänne? Tuleeko uskonnon kautta jotain kasvatukseen?

Kuka osallistuu lapsenne kasvatukseen? Kasvatetaanko lapsenne kotona (minkä ikäiseksi?) vai meneekö hän päivähoitoon, ja jos menee mitä toivotte päivähoidolta?

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat