Vierailija

Sain ihanan pojan 12 päivää sitten. 3 päivää sitten minulla nousi lievää lämpöä illalla ja aamulla tilasinkin lääkärille ajan ja sain sen vasta illaksu ja sieltä saimme lähetteen sairaalaan. Sairaalassa otettiin tulehdusarvo, joka 61. Muut kokeet oli ok. Gynekologi teki tutkimuksen ja epäili kohtutulehdusta kun kohtu painellessa hieman aristi. Kipuja ei ollut muutoin.

Sain 2 antibioottia, jotika otan 8 h välein.Tänä aamuna kävin crp kontrollissa ja arvo nyt 32 eli puolitoist päivää lääkekuuria ja arvo laskenut.

Onko kenelläkään kokemusta? Minua pelottaa ja yritän estää itseäni vaipumasta epätoivoon.Onkohan harvinaista. En uskalla edes googlettaa aiheesta, etten vaipu suurempaan epätoivoon.

Kommentit (10)

En nyt ymmärrä, miksi meinaat vaipua synkkyyteen, jos kerran antib. on purrut ja arvot laskeneet????

Lapsettomuutta jos meinaat niin älä meinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älä suotta murehdi. Minulla on ollut kohtutulehdus synnytyksen jälkeen ja olen toipunut ihan hyvin ennalleni.

Tilanteesi kuulostaa vielä tosi hyvältä, koska selviät kotihoidolla antibiooteilla ja tulehdusarvot ovat lähteneet laskuun. Ei siitä mitään seurauksia jää, jos se kunnolla hoidetaan, kuten sinulla.

Itselläni oli " hurjempi" tilanne. Nousi 40 asteen kuume, tulehdusarvot koholle eikä antibioottikuuri auttanut. Kontrollikäynnillä muutaman päivän päästä tulehdusarvot olivat 200 ja päädyin lapsen kanssa takaisin sairaalaan antibioottitiputukseen. Piti tehdä myös kaavinta, koska kohtuun oli jäänyt synnytyksessä jotain. Pelkäsin hirveästi, mutta kaavinnan jälkeen antibioottikuuri puri hyvin, arvot laskivat ja kuume häipyi. Pääsimme kotiin muutaman päivän kuluttua eikä tullut enää mitään jälkiseuraamuksia.

Kyllä näitä aina sattuu eikä ole mitenkään ennenkuulumatonta. Nämä ovat vissiin niitä asioita, joista ei juuri puhuta ennen synnytystä eikä sen jälkeenkään. Itsellenikin moinen komplikaatio tuli ihan yllärinä ja oli shokki, mutta sairaalassa eivät olleet moksiskaan.

Dramatiikkaa jos haluaa hakea, niin entisaikoina äitejä kuoli paljon ns. lapsivuodekuumeeseen. Se oli ilmeisesti joku kohtutulehdus tai yleisinfektio, kuten meillä. Onneksi nykypäivänä se saadaan hoidettua näin hyvin. :)

Älä vaivu epätoivoon vaan nauti vauvastasi, kun kerran ei mitään hätää ole ja näin " helpolla" toivut. Kohta tämäkin episodi on muisto vain! :)

Mulla on ollut kohtutulehdus... ja sain kahta erinlaista antibioottia ja kuurin pituus taisi olla 10 pvää. En muista tarkkaan ku siitä jo muutama vuosi....Ainakin mulle silloin sanottiin ettei kovin vaarallinen...:)) Söin kuurit loppuun ja tulehdus hävisi...

Jouduin takaisin Naistenklinikalle vajaaksi viikoksi vaavin kanssa. Mulla sattui tosi paljon vatsaan ja alaselkään, ja kuumettakin oli. Olihan se kurjaa joutua heti takaisin. Kuulemma noin joka kymmenes synnyttäjä saa sen, eikä siihen voi itse vaikuttaa.

Mullakin on ollut kohtutulehdus hetimiten synytyksen jälkeeen.

Ikävä kyllä mulla ei koskaan noussut kuume,joten meni aikaa ennekuin se todettiin ja saatiin antibioteilla loppumaan.

Yhteensä tähän kaikkeen meni kuukausi :(

Koska mulla ei ollut tuota kuumetta mua ei otettu alkuun vakavasti,vaikka kohtu ja vatsa olivat todella kipeät!

Välillä en meinannut jaksaa kantaa edes vauvaa,kumartelu ja kurkottelut sattuivat.

Itsekin ekan viikon ajattelin,että särky johtuu vain rajusta synnytyksestä.

Kysyit miksi vaivun epätoivoon, en osaa sanoa, ehkä siksi, että olen epätietoinen ko. tulehduksesta ja kun olen kertonut asiasta tutuille ja vieraillekin niin he ovat kauhistuneet ja olleet järkyttyneitä ja siitä päättelin, että on paha tulehdus ja harvinainen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat