Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten innostaa mies kolmanteen lapseen?

Vierailija

Vauvakuume on iskenyt. Se tulee kaupassa, kun on pieniä vauvojen vaatteita. Se tulee, kun katselen kavereiden vauvoja ja nyt usea läheinen kaveri on (taas) raskaana. Lehdissä kerrotaan julkkisten vauvauutisia. Itkettää, kun laitan pois tytön pieniä vaatteita ja tutteja. Apua. Haluan kolmannen lapsen.

Esikoinen on nyt kohta 3 v ja toinen täytti juuri yksi. Olen menossa takaisin töihin ensi viikolla.

Aiomme ostaa isomman talon, johon on tarkoitus juurtua tuleviksi vuosikymmeniksi, ja siinä jo tulee konkreettiseksi toiveeni kolmannesta lapsesta (mieheni sai oman huoneen vasta lukioiässä ja haluaa, että kaikilla lapsilla on omat huoneet). Mieheni perheessä oli kolme lasta pienellä ikäerolla. Omassa perheessäni 4 lasta 19 vuoden aikana. Rahaa en halua miettiä lapsen kannalta, tingin sitten muusta.

Kun on vaikeaa, mietin, miten helppoa olisi ilman lapsia. Ja että olen hullu, kun haikailen vielä kolmatta! Ja sitten muun ajan sydämen alla kaihertaa melkein yhtä polttavasti kuin ensimmäisessä vauvakuumeessani vuosia sitten. Olen jo 37, eli tässä ei kauaa odotella.

Minulla ei ole mitään kunnon argumentteja uudelle vauvalle, haluan vain taas olla raskaana ja hoitaa pientä tuhisijaa. Biologia jyllää. Synnytykseenkin mulla olisi uutta annettavaa viime kerrasta taas oppineena. Tosin olen päättänyt, että kolme jo tosiaankin riittää. Toisen jälkeen jo sairaalassa tuli sellainen tunne, että tämä ei ollut vielä tässä.

Mies muistaa vauva-ajan rankkana ja yöheräilyjen täytteisenä. Totta. Tekeekö aika tässä tehtävänsä ja hän unohtaa? Miten olette saaneet miehenne innostumaan kolmannesta (tai vielä useammasta)?

Kommentit (2)

Vierailija

En saanut miestä aikanaan suostutelluksi kolmanteen lapseen. Itselläni oli juuri samanlainen polttava halu saada kolmas. Nyt kun lapset ovat 18 ja 16, olen ihan tyytyväinen, että heitä on vain kaksi. Vaikka vauva-aikana joskus heräiltiin yöllä ja se oli tavallaan rankkaa, ei se ole mitään verrattuna tähän: teineillä on yömenemisiä joka viikonloppu ja välistä viikollakin...Pakko päästää menemään, ei heitä kotiinkaan voi kahlita. Vauvat sentään pysyvät kotona :) Paljon isommista asioista saa murehtia nyt kuin vauva-aikana. Ei tätäkään voi tietenkään yleistää. Ja ymmärrän vauvakuumettasi tosi hyvin:) Mutta - aika aikaa kutakin...

Vierailija

En saanut miestä aikanaan suostutelluksi kolmanteen lapseen. Itselläni oli juuri samanlainen polttava halu saada kolmas. Nyt kun lapset ovat 18 ja 16, olen ihan tyytyväinen, että heitä on vain kaksi. Vaikka vauva-aikana joskus heräiltiin yöllä ja se oli tavallaan rankkaa, ei se ole mitään verrattuna tähän: teineillä on yömenemisiä joka viikonloppu ja välistä viikollakin...Pakko päästää menemään, ei heitä kotiinkaan voi kahlita. Vauvat sentään pysyvät kotona :) Paljon isommista asioista saa murehtia nyt kuin vauva-aikana. Ei tätäkään voi tietenkään yleistää. Ja ymmärrän vauvakuumettasi tosi hyvin:) Mutta - aika aikaa kutakin...

Uusimmat

Suosituimmat