Vieroksutaanko Suomessa lapsiperheitä? Aihe vapaa -palsta kuumeni

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

Jutun viimeinen kommenttipoiminta on ihan mahtava! Olen täysin samaa mieltä! Ja tämä asian ratkaisemisessa ei auta kuin lakimuutos - äitiyslomasta aiheutuvat kulut jaettava tasaisesti!

Vierailija

Tätä viimeisimmän kommentin ongelmaa ovat Suomen Yrittäjänaiset ja jopa jotkut kansanedustajat yrittäneet nostaa esille perhekustannusten jakamisen merkeissä. Tämä nimittäin on todella kova rasite naisia palkkaaville aloille, etenkin pienemmille yrityksille. Itsekin raskaanaollessa ja pienen lapsen saatuani töitä hakiessa, sain kyllä työhaastatteluissa melko pahoittelevat katseet, kun tilanteeni selvisi. Töitä herui kyllä lopulta, ja sekin naiselta pienestä yrityksestä.

Vierailija
Vierailija

...Itsekin raskaanaollessa ja pienen lapsen saatuani töitä hakiessa, sain kyllä työhaastatteluissa melko pahoittelevat katseet, kun tilanteeni selvisi. Töitä herui kyllä lopulta, ja sekin naiselta pienestä yrityksestä.

Näinpä, minuakin ylistettiin, että vihdoin löytyi sellainen tekijä jota kaipaavatkin tiimiinsä ja kas kummaa kun selvisi että olenkin raskaana, niin se ylistys loppui siihen. Ei herunut töitä, ei. valtaosaan hakemuksista ei koskaan vastattu mitään, ei millään tavalla. pienten lasten äidit ei kiinnosta työnantajia. Kiitos syrjinnästä, nimim. työttömänä 9kk.

Vierailija

Eikös noita raskauden aiheuttamia kustannuksia yritykselle liiotella ihan hirveästi? Esim jostain johtotason bonuksista koituu moninkertaisia kustannuksia, raskaus on kuitenkin kertaluontoinen asia, bonuksia maksetaan vuodesta toiseen.

Raskausajasta koituu ehkä saman verran kustannuksia kun pitkästä sairaslomasta, poislukien mahdolliset lääkärikulut. Missä on ihmisten järki ja suhteellisuudentaju?

Vierailija

Olen neljän tyttären äiti ja kyllä on monesti tullut eteen tilanteita, että lapset eivät saisi tehdä mitään, eikä heistä saisi olla mitään vaivaa muille kulkijoille. Minulle on esim. naispuolinen bussikuski tullut sanomaan, etten saisi imettää lastani bussissa. Vanhemmat ihmiset sanovat minulle, että lapseni eivät saisi kävellä nurmikolla, eikä parivuotiaani saisi oikaista miten sattuu vaan hänen pitäisi osata kulkea polkuja pitkin! Kanssaihmisistä ja varsinkin juuri ns. seniorikansalaisista on tullut kyllä todella suvaitsemattomia mitä lapsiperheisiin tulee. Lapset eivät saisi kuulua, vain ehkä näkyä jos sitäkään. Meidän taloyhtiö on täynnä noita kyttääjiä, samoin naapuritalot. Minulle on sanottu, että lapseni eivät saisi kiipeillä pihan puissa, ja istutukset ovat tietysti tarkassa syynissä. Pyöräily, palloilu, normaalit leikkimisen äänet, kaikki lasten toiminta tuntuu heitä ärsyttävän.

Vierailija

Syrjitään ihan sukulaiset isovanhemmat ym..meitä ei pyydetty koskaan esim.mummolan juhliin ym..koska meillä oli neljä lasta ,pitää varata enemmän ,tulee kalliiksi,metelöivät,sotkevat jne..suosittuja mummoloissa on ne yhden ja kahden lapsen perheet.Kahvilassa,vaatekaupoissa,yleisissä tapahtumisissa ihmiset hermostuvat jos lapsi itkee tai puhuu.kahviloissa lapsille ei ole kuin pinnatuolit,nuoria inhotaan myös.Koulujen joulujuhlissakin katsotaan jos lapsi alkaa itkeen ,kaikki kääntyvät ssss..suhistaan tai joku sekaantuu ja sanoo mikä on ongelmana tai vanhapiika soittaa ovikelloa jos lapsi itkee.Ei kouluissa ,ei tarhoissa missään hyväksytä lapsia aina vaan säännöt ja kuri.Suomalaisten ei pitäisi tehdä lapsia.lauluissakin sanotaan hei tonttu ukot hyppikää ,nyt on riemuraikkahin aika ja sekin synkkää ja ikävää,kuinka monta lastenlaulua on tosi surullista.Mielikuvitusta ei saa käyttää kuin isoissa kaupungeissa!kuka tätä jaksaa..onneksi omat ovat nyt aikuisia ,mutta säälin seuraavia sukupolvia :/ otetaan ruotsista mallia,siellä tulee edelleen paljon elokuvia missä lapset pääosissa esim.mestari etsivä kalle.yhtään ruotsissa tehtyä elokuvaa ei ole jossa ei olisi myös lapset,sieltä tulee ruotsin kotimaisia elokuvia jossa on aina perhe,perheen tärkeys ja perheen sydän on lapset<3

Vierailija

Todellakin vieroksutaan. Kaupassa ei saisi käydä, ei kirjastossa, perheet ovat kaikkien mielestä häiriöksi. Ei ymmärretä lainkaan lapsen normaalia käytöstä(esim. uhma kuuluu kasvuun), ja verrataan lapsia koiriin.. Enemmistöllä kansalaisista on lapsettomia, joten lapsiperheiden taloudellisia etujakin kadehditaan. Ei ymmärretä, että lapset maksavat heidänkin eläkkeensä ja hoitonsa vanhuuspäivien koittaessa verojen muodossa. Varsinkin nuoret miehet saattavat käyttäytyä avoimesti vihamielisesti lapsia kohtaan, elävät ilmeisesti jossakin ihan omassa angstimaailmassaan, eivätkä kykene empatiaan saati ottamaan elämässään aikuisen roolia. Kun sain lapsia, huomasin, miten arvoni laski kuin lehmän häntä muiden ihmisten käytöksestä ja katseista päätellen. Masentaa tämä Suomen kehitysvammainen tunneilmasto! Kaiken lisäksi, jouduin lasteni vuoksi yksinhuoltajaksi jäätyäni lopettamaan työni paikassa, jossa olin sijaistanut 4vuotta, sillä työnantaja ei ollut halukas joustamaan lainkaan 3-vuorotyön epäsäännöllisissä vuoroissa! Minun jälkeeni työnsä aloittaneet vakinaistettiin, kun lapseni(kaksoset) olivat 1v. Voisin melkein sanoa, että lasten myötä menetin työni sekä arvoni muiden silmissä. Nyt olen ollut työttömänä vuoden, eikä valoa tunnelinpäässä näy.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat