Työuupumus-miten pois oravanpyörästä

Vierailija

Lääkäri määräsi sairaslomalle väsymyksen vuoksi. Itse en koe että työ on se syy vaan haastava kotielämä. Olen kolmen lapsen yh ja yksi lapsista erityislapsi. Voimani ovat usin aivan lopussa ja tunnen etten jaksa elää tätä elämää enkä näe ulospääsyä. Elämä on suorittamista ja selviämistä. Kuinka voisin katkaista tämän oravanpyörän? Työni on hyvä mutta voimani eivät riitä sekä työelämään että perhe-elämän vaatimuksiin. Vinkkejä??

Kommentit (2)

Vierailija

Kokemusta on uupumisesta. Huomasin saman homman, että uupuminen ei niinkään johdu työntekemisestä, mutta toisinkuin sinä, identifioin sen omaisuuden kartuttamiseen. Vanha sananlasku: "vaatii suuren omaisuuden luoda pieni omaisuus" on täyttä totta, ja varsinainen oravanpyörä on sen kanssa pyöriminen. Suomen laki ei estä alaikäisiä ottamasta mittavia lainoja ja tätä on helppo käyttää hyväksi. Kävin läpi vastaavan tilanteen ja vinkkaankin järjestelemään jälkikasvulle asuntolaina joka on talosta hieman riippuen täysin riittävä summa ottamaan "exit" nykyisestä elämästä. Itse suuntasin Kiribatille. Rupesin myös miettimään, että mikäli edellisesta avioliitosta on jäänyt riittävä omaisuus voisi olla mahdollista ottaa yksi tai kaksi lapsista mukaan jos välttämättä haluaa. Muista valita hauskin lapsesi, käy vaikka testilomalla jokaisen kanssa erikseen.

Vierailija

Täällä toinen yh, mutta hoidettavana tosin vain yksi lapsi. Työn ja kodin yhteensovittaminen ei liene kellekään helppoa... saati jos useampi lapsi ja erityislapsikin. Sinuna keräisin sen verran voimia, että istuisin pöydän ääreen yksin tai ystävän kanssa ja miettisin realiteetteja paperille. Onko varaa tehdä lyhennettyä työaikaa? Onko ketään/ mitään mahdollisuutta saada hoitoapua niin, että saisit itsellesi edes tovin viikossa omaa aikaa? Mitkä on niitä asioita mistä saat voimia tai mistä lataannut? Leikkaa lehdistä kuvia siitä millaista haluaisit elämäsi olevan ja tee itsellesi aarrekartta. Itse pienipalkkaisena teen lyhennettyä työaikaa, mutta koen, että siitä saamani hyöty ( aikaa liikuntaan ja enemmän aikaa lapselle) elämänlaadullisesti korvaa rahallisen menetyksen. Erityislapsen kanssa kannattaa ottaa selvää kaikki mahdolliset tuet mitä voit saada perheesi avuksi... liittyä potilasjärjestöön tai vastaavaan josta voi saada vertaistukea, apua ja jopa ilmaisia lomamahdollisuuksia. Työ on kuitenkin vain työ. Kun on riittävästi aikaa perheelle ja kotiasiat kunnossa ei töissäkään v...ta olla niin paljon. Itsellä jatkuva väsymys ja juoksuolo loppui nimenomaan lyhempään aikaan töissä, joten suosittelen jos mahdollista. Voimia!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat