Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä pode morkkista herkuttelusta, tiukka dieetti ei toimi!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Tyttäreni urheilee kovasti ja suosii arkisin kasvispainotteista, sokeritonta ja vähähiilarista ruokavaliota. Tekee muuten hyvää äidillekin. Aikuinen poikani on jo muuttanut pois, ja kun hän on joskus kotona, meillä sitten herkutellaan karjalanpaistilla ja leivotaan. Tytärkin syö silloin mieluusti. Poikani totesi: siskolla ei ole syömisongelmia. Jos voi nauttia huoletta ja ottaa rennosti, ja seuraavana päivinä tyhjentää koko uunijuuresvuoan ja hedelmäkulhon ihan itse, ei mitään hätää vaikka treenaakin. Niin kauan kun porkkanakakku maistuu.

Vierailija

Asiahan on kokemukseni mukaan päinvastoin, mitä useammin "herkuttelee", sitä useammin sitä tekee mieli tehdä. Näin siis yleisesti. Eri asia on jos ruokavalio on puutteellinen, esim. jos yrittää laihduttaa kitukuurilla, se voi saada aikaan hallitsemattomia syömishimoja.

Vierailija

Minä laihdutin 5 kg niin, että söin täsmälleen samaa ruokaa kuin normaalistikin, nipistin vaan joka ruokailussa vähän määristä (kaloripitoisesta enemmän kuin muusta). Ei ollut yhtään vaikeaa ja tulos pysyi ilman suurempia vaivoja pari vuotta kunnes raskauden jälkeen kotona päivät pitkät ollessani olin väsynyt ja rytmit sekaisin ja vetelin vähän mitä sattuu. Nyt olisi taas n. 6 kg laihdutettavaa että maha litistyisi ja samalla menetelmällä meinaan taas ilman tuskia ja hammasten kiristystä. Minun päivääni kuuluu joku sokeripitoinen jälkiruoka tai välipala töissä (työpaikkalounaaseen kuuluu jälkiruoka, mutta en aina ota sitä) ja illalla pieni herkku (esim. Kolme palaa suklaata tai pulla). En ymmärrä miksi makean kanssa pitäisi olla niin hysteerinen. Sehän on kaikista älyttömintä ruveta kitudieetille, joka sitten aikanaan loppuu ja ihminen alkaa lihoa taas, kun ei ole oppinut semmoista ruokavaliota, jota pystyy hyvällä mielellä noudattamaan aina. Yksi peruna vähemmän, pikkuisen vähemmän kastiketta, ei kahta vaan yksi leipä aamupalalla yms. -ei ole vaikeaa!

Vierailija

Yksi työkaveri on semmoinen "Nyt vedän kunnolla herkkuja - viikonlopun jälkeen aloitan laihduttamaan ja sitten jätän kaikki herkut pois" -tyyppinen laihduttaja ja sitä on tosi surullista seurata. Hän saa aina muutaman kilon pois ja sitten tulee nälissään ja herkkuhimossa monen päivän megarepsahdus ja sitten ollaan taas alkupisteessä tai entistä lihavampia. Semmoiset perusasiat ovat ihan hukassa kuten että työpaikkalounaalla ei kannata ottaa ruuan kanssa kahta puolen sentin voikerroksella kuorrutettua voileipää tai jos ottaa, sillä kerralla voisi jättää jälkkärin pois. Olen monta kertaa jutellut hänen kanssaan siitä, miten pienellä annosten pienentämisellä saa pysyvämpiä tuloksia kuin kitudieetillä, mutta se ei vaan mene perille. Pelkään että hän ei pitkään pysy työkuntoisena kun puuskuttaa kävellessä, vaikka mennään minun mielestäni hidasta kävelyvauhtia. Hänellä on myös verenpainelääkkeet ja kolesterolilääke ollut käytössä jo vähän yli nelikymppisestä. En ymmärrä miten ihminen ei opi kokemuksesta. Jos yrittää vuosikausia laihduttaa samalla menetelmällä ja paino vaan nousee, niin luulisi että siinä jo väkisin tulisi miettineeksi kannattaisiko jotain tehdä toisin:O

Uusimmat

Suosituimmat