Ero ja raskaus

Vierailija

Heippa, en osannut etsiä täältä keskuseluita, jotta olisin löytänyt samankaltaisen ja suht tuoreen eli kirjottelen tähän.

Tilanne on siis se, että reilu viikko sitten avopuolisoni pudotti pommin että hänellä masennusta ja ahdistusta sekä vakava huume- ja päihdeongelma. Ilmeisesti siis tuo päiheonglema on oire tuosta masennuksesta ja ahdistuksesta... Merkit on ollut näkyvillä, mutta aina niille on löytynyt joku muu selitys, enhän ole edes kuvitellut että tilanne olisi tämä, vaikka olenkin pidemmän aikaa aavistellut ettei kaikki ole nyt niin kun pitäisi. Mies kertoi itkien koko jutun ja vannoi rakkauttaan minuun, kertoi miten hyvä nainen olen ja miten hän minua arvostaa jne jne. Sanoi myös että on menossa hoitoon, jossa tosin olisi suljettuna ettei voitas olla näin yhdessä. Mies oli sitä mieltä, että ero on paras ratkaisu ja ettei halua elää enää valheessa ym. Ja niin kuin otsikosta käy ilmi, olen raskaana - viidennellä kuulla ja aivan paskana tästä tilanteesta. Yhdessä ei tietenkään voida nyt olla, kun miehen mielenterveysongelmat sekä päihdeongelmat kuluttavat minua niin älyttömästi, ovat kuluttaneet jo pidemmän aikaan, mutta kun en ole tiennyt mistä kyse! Olen puhunut miehen kanssa pari kertaa ja mies painottaa sitä että olemme _eronnee_ ja jotenkin minusta on alkanut tuntua, että olinko minä kuitenkin yksi suuri syy että erotaa, koska hän tosiaan ei edes minun tukeani huoli. Odotan nyt yhtä äkkiä lasta yksin, mies aikoo muuttaa toiselle paikkakunnalle mutta on siis aikeissa kuitenkin olla isä lapselleen.. Minulta on vedetty matto jalkojen alta ja joka päivä tuntuu vain selviytymiseltä. Miten tästä selviää? Kenelläkään kokemusta tämänkaltaisesta tilanteesta? Ja voiko tähän liittyä jotain muutakin, toinen nainen tmv koska mies nimenomaan haluaa että jatkamme "omiin suuntiimme"? Aluksi käsitin miehen puheista, että hoitaa ensin päänsä kuntoon ja katsotaan sit jos saadaan meidän asiat kuntoon, nyt hän sanoo ettei ole realistista ajatella että palaisimme vielä yhteen.. minä kun luulin että siihen tähdätään ja kuitenkin ollaan tässä "veneessä" yhdessä. Sattuu ihan kamalasti ja tuleva pelottaa.. enkä todella tiedä miten selvitä tästä, vielä viikko sitten en olisi edes osannut kuvitella tämmöstä :(

Kommentit (1)

Vierailija

Hei. Meillä on lähestulkoon samanlainen tilanne ja olen todella stressaantunut kaikesta tällä hetkellä mitä edessä päin tulee vielä olemaan. Tällä hetkellä en osaa sanoa mikä parisuhteen tilanne on, koska saattaa mennä viikkoja hyvin, kunnes tilanne kärjistyy miehen huumeiden oton vuoksi jonka johdosta hän on eroamassa eikä välitä minusta tai vauvasta. Vauva on meillä toivottu, mutta jokin siinä alkanut miestä pelottamaan ilmeisesti, koska kaiken täytyy mennä jatkuvasti pieleen. Olen aivan neuvoton mitä tehdä, tuntuu etten voi puhua läheisilleni asiasta rehellisesti ja olen vieraantunut ja jäänyt kotiin yksin miettimään asioita. Niin pahalta tilanne minusta tuntuu. Lisäksi minullakin on jo jonkin aikaa alkanut oma terveys mennä huonompaan suuntaan ja olenkin joutunut turvautumaan masennuslääkkeisiin jotta saan pidettyä itseni kasassa ja jaksan mitä ikinä eteen tuleekaan. Kumpa näkisit viestini! 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat