Päivähoitoon kulkeminen

Vierailija

Nyt sitten ärsyttää... Lapsellani on päivähoitopaikka. Erosin miehestäni juuri ja muutin. Tästä läheltä en saa päivähoitopaikkaa vaan pitäisi viedä 2km päähän hoitoon. Itselleni tulee 4km viennistä ja hausta matkaa per reissu..eli 8km päivässä. Noh ei se minua niin haittaa, mutta työt kärsii. Teen keikkatyötä.

Eli siis tää homma pissaa joko niin, että myöhästyn töistä tai lapsen hausta.. eli päiväkoti on kiinni jo kun ehtisin lapsen hakea.. koska kuljen julkisilla kun ei muuta vaihtoehtoa ole ja työpaikat vaihtuvat eli matkoihin menee joskus paljon enemmän aikaa..

Taidan irtisanoa hoitopaikan ja olla olla kotona.

Kyselisin nyt teiltä, että voinko sanoa irti hoitopaikan ja vaikka noin kuukauden päästä hakea uudelleen ja tähän lähelle? Tässä lähellä on ainakin 3 päiväkotia ja perhepäivähoitoja.

Onko tälläinen laillisesti sallittua toimintaa?

Tilanne kun on se etten uskalla edes vakituista työtä hakea kun en tiedä minne laitan muksun hoitoon.

Päivähoidon esimies vaan levittelee käsiään vaikka olen sanonut nyt tarvitsevani vuorohoitopaikan joka on tässä lähellä. Hänen mielestä minun pitäisi tätä 2 vuotiasta roudata kävelle kauas hoitoon, mutta ei osaa vastata siihen kun kysyin, että mitäs sitten tehdään kun päiväkoti menee kiinni ja minä olen vasta puolen tunnin kulttua siitä aikasintaa hakemassa muksua.

Kommentit (4)

Vierailija

Mun mielestä sun kannattaa hakea siirtoa. Eikö siellä missä asut, tämä ole sitten mahdollista? Kyllä päivähoidon pitää järjestää sulle sitten vuorohoitoa jos sulla kerran on sellaiset työajat ja paikka kodin läheltä ei onnistu. Päiväpäiväkodin aukioloaika loppuu viim.18. Näin Turussa. Mun mielestä ei sun tarvitse luopua töistä sen takia. Toivotaan että saat asian järjestymään.

Vierailija

2km suuntaansa on kävellenkin aika lyhyt matka. Moni joutuu viemään autollakin tai bussilla jopa, useita kilometrejä. Keikkalaisenahan luulisi, että asiaa helpottaa juurikin se kun voi työpaikkansa valita vapaammin.

Onko vaikeaa lähteä aikaisin viemään lasta aamuisin? 2km kävelee n. 10-15 minuutissa. Pääsetkö eri työpaikoista sitten kuinka lähelle bussilla töistä päästyäsi?

Vierailija

Ei sun kannata irtisanoa hoitopaikkaa, ei missään nimessä!

Haet siirtoa lähempään päiväkotiin tai sinne vuorohoitoon ja perustelet miksi näin. 

Jos irtisanot hoitopaikan kokonaan ja sitten kohta jätätkin uuden hakemuksen niin kunnasta riippuen voi olla jokin tietty aikaraja johon mennessä hoitopaikan pitää löytyä. Omassa kunnassani tuo raja taitaa olla 3kk. 

Vierailija
Vierailija

Nyt sitten ärsyttää... Lapsellani on päivähoitopaikka. Erosin miehestäni juuri ja muutin. Tästä läheltä en saa päivähoitopaikkaa vaan pitäisi viedä 2km päähän hoitoon. Itselleni tulee 4km viennistä ja hausta matkaa per reissu..eli 8km päivässä. Noh ei se minua niin haittaa, mutta työt kärsii. Teen keikkatyötä.

Eli siis tää homma pissaa joko niin, että myöhästyn töistä tai lapsen hausta.. eli päiväkoti on kiinni jo kun ehtisin lapsen hakea.. koska kuljen julkisilla kun ei muuta vaihtoehtoa ole ja työpaikat vaihtuvat eli matkoihin menee joskus paljon enemmän aikaa..

Taidan irtisanoa hoitopaikan ja olla olla kotona.

Kyselisin nyt teiltä, että voinko sanoa irti hoitopaikan ja vaikka noin kuukauden päästä hakea uudelleen ja tähän lähelle? Tässä lähellä on ainakin 3 päiväkotia ja perhepäivähoitoja.

Onko tälläinen laillisesti sallittua toimintaa?

Tilanne kun on se etten uskalla edes vakituista työtä hakea kun en tiedä minne laitan muksun hoitoon.

Päivähoidon esimies vaan levittelee käsiään vaikka olen sanonut nyt tarvitsevani vuorohoitopaikan joka on tässä lähellä. Hänen mielestä minun pitäisi tätä 2 vuotiasta roudata kävelle kauas hoitoon, mutta ei osaa vastata siihen kun kysyin, että mitäs sitten tehdään kun päiväkoti menee kiinni ja minä olen vasta puolen tunnin kulttua siitä aikasintaa hakemassa muksua.

Työnvuoksi päivähoitopaikka on annettava kahdessa viikossa. Sinulla on nyt uusi työ joka kestää niin pitkään että nykyisen päiväkodin aukioloajat eri riitä. Eli laitat nyt nopeasti menemään uuden päiväkotihakemuksen uusilla hoitoajoilla. Tiedäthän että ainkain Helsinginssä kunnallisen päiväkodin on tarvittaessa oltava auki 6.15-17.30. Jos se aika ei riitä niin sitten vuoropäiväkoti paikka. Toki se ei välttämättä ole läheltäsi, mutta saat sen kuitenkin jostakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat