huono omatunto tupakoinnista raskauden aikana

Vierailija

Esikoiseni odotusaika tupakoin ja vasta sinä päivänä kun lapsi syntyi sain lopetettua tupakoinnin. imetin esikoista vuoden ikäiseksi ja vasta imetyksen lopetettua aloitin uudelleen tupakoinnin. nyt olen uudelleen raskaana rv 14+ ja tässä raskaudessa lopetin tupakoinnin rv5 enkä ole edes haaveillut tupakasta. aijon myös pysyä sauhuttomana loppuun asti. Syy miksi tänne tästä kirjoitan on hirveä omatunnon tuskat ja olen todella surullinen kokoajan kun poltin esikoista odottaessa. lapseni on nyt 3v terve, iloinen poika mutta silti en vaan pysty antamaan itselleni anteeksi sitä kuinka myrkytin häntä raskauden aikana... onko kenelläkään muulla ollut samoja tunteita ja kuinka olette onnistuneet elämään niiden kanssa? ehkä olen vaan ansainnut tämän pahan olon..

Kommentit (6)

Vierailija

Jos sinun pitää asiaa kysyä, niin se vaivaa sinua ja mitä luultavamminkin sinulla kuuluu olla huono omatunto. Tupakointi raskausaikana on itsekästä, eikä sitä voi mitenkään perustella miksi ei ole lopettanut plussattuaan. Valitan, mutta asia on näin. 

Vierailija

Älä suotta kiusaa itseäsi ja syyllistele asiasta jolle et enää mitään mahda. Hyvä ettet polta nykyisen raskautesi aikana. Tsemppiä!

Vierailija

Ihan aiheellista tuntea syyllisyyttä, minäkin tuntisin, mutta tosiaan asialle ei voi enää mitään ja hyvä ettet polta nyt toisessa raskaudessa. Tsempit täältäkin!

Vierailija

Mulla ihan samat fiilikset.Poltin raskaana ollessani ja nyt ajattelen sitä asiaa päivittäin.

Älä turhaan syyllistä itseäsi(helpommin sanottu kuin tehty).Oon huomannu lapsen saamisen jälkeen,että syyllisyyden tunne on ilmeisesti ihan jatkuva seuralainen ilman raskauden ajan tupakointiakin.

Vierailija

On asioita mistä on turha tuntea syyllisyyttä (niitä on paljon, kuten erityisesti me äidit tiedämme) ja sitten on myös asioita mistä kuuluukin tuntea syyllisyyttä. Jos nyt itse raskaana ollessani tupakoisin, eikä mulla olisi asiasta mitään syyllisyyttä, tuskin tuntisin tarvetta lopettaa. Ja tupakka on erittäin tunnettu myrkyllisyydestään, mikä ei varmaan ole kellekään epäselvää.

Jälkikäteen ei asialle voi enää mitään, mutta silloin syyllisyys on hyvä asia, jos sen seurauksena tulee tarve lopettaa tupakointi seuraavan raskauden aikana.

Vierailija

haetko jotain sympatiaa tällä, vähän että ihmiset säälisivät sinua ja taputtelisivat päätäsi, antaisivat synninpäästön asiasta, jota et ilmeisesti saa itse itsellesi annettua? meinaan kun tämä sama aloitus oli kaksplussalla sanasta sanaan, ja siellä ei vissiin tullu montaa vastausta! unoha jo tuo koko juttu, muutama paskanen tupakka ei oo vaikuttanu yhtään mihinkään!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat