Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan ottaminen

Vierailija

Kävin yhdessä työhaastattelussa ja sain paikan. Pyysin hieman miettimisaikaa otanko sen vastaan. Olen kuullut kokemuksia muutamilta tutuiltani kyseisestä työpaikasta, ettei esimies hoida palkanmaksua ajoissa ja yrittää välttää lisien yms maksamisen ja on lisäksi vielä ilkeä alaisilleen. Kannattaako tällainen työpaikka ottaa vastaan?

Kommentit (4)

Vierailija

Minkälainen työsuhde on? määräaikainen? vakkari? Mikä on koe aika?

Mikä on alasi ja tiedätkö että saisit töitä muualtakin? Jos on varaa valita niin mikäs siinä Ajat ovat vain huonot aika monessa paikassa - joten työpaikan saaminen sinänsä lottovoitto. Huolehdi että kuulut liittoon joka tarvittaessa ajaa sitten asiaasi jos virheitä tai rikkomuksia sinua vastaan työssä sattuu.

Vierailija

Tänä aikana pitäisi olla onnellinen kun on työtä tarjolla ja ottaa se riemusta kiljuen vastaan. Mutta--hienoa että olet tällaisessa tapauksessa varovainen. kehotan olemaan tarkkaavainen em.asioiden suhteen, sillä itse olin vastaavassa tilanteessa vajaa vuoden, ja oli melkoinen stressitekijä elämässä. Pomo EI ollut ilkeä, vaan oikeastaan tosi mukava, mutta palkanmaksu sakkasi aika paljon ja aina sai kytätä ettei talkoilla tehnyt töitä.

Vierailija

edelliseen lisään vielä. liittoon kannattaa kuulua, jos päätät työpaika ottaa. Ja kysy lyhyemmän määräaikaisen sopimuksen mahdollisuudesta kokeilua varten, jos se ei sellainen ole.

Uusimmat

Suosituimmat