Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tokaluokkalaiset tytöt jotka päästävät suustaan mitä tahansa

Vierailija

Kertokaapa mitä itse tekisitte ja meneekö tämä kenties ajan kanssa ohi? Ihmettelen vaan miten ilkeitä kommentteja tokaluokkalaiset tytöt päästävät suustaan... Ihan käsittämätöntä...

Kuulen joka päivä lapseltani mitä luokkakaverit ovat sanoneet joko hänelle tai muille luokan tytöille. Käskevät kulkemaan tiettyä reittiä ip-kerhoon ("et saa kävellä meidän kanssa"), "olet ruma, sulla on rumat vaatteet, sulla on harjoituskorvikset jotka on ihan vanhat, jos et kutsu meitä molempia synttäreillesi niin toinenkaan ei tule, yritätkö muka olla jotenkin luokan paras matikassa", "et saa tulla potkulaudalla kouluun koska silloin et saa kulkea meidän kanssa ip-kerhoon". "Harmi että sun paras kaveri vaihtoi koulua, nyt me joudutaan olemaan sun kaa". "Sulla on vanha puhelin"...

Minusta kasvatuksessa on mennyt jotain pahasti pieleen jos 8v lapsi päästää suustaan ihan mitä vaan ajattelematta miltä toiselta tuntuu.

Opettaja ja rehtori ovat jo pitäneet puhuttelun tästä asiasta mutta eipä tunnu auttavan.

Onko ihan normaalia? Missä vaiheessa muka pitäisi oppia miten käyttäytyä?

Kommentit (2)

Vierailija

Huhhuh, kuulostaa tosi ikävältä! :( olen kanssasi samaa mieltä, kasvatuksessa jotain pielessä -mutta toisaalta, jotkut ihmiset vaan ovat epämiellyttäviä tyyppejä ja tämän huomaa jo pienestä alkaen. Asiaa voi vielä pahentaa se jos perheen aikuisilla ei ole aikaa tai paukkuja aidosti olla ja jutella lapsensa kanssa maailman menosta, ihan kaikista jutuista, jos arki on vaan "kouluun, kotiin, harrastuksiin, syömään, nukkumaan" -tyyppistä suorittamista. Omille tytöilleni olen aina evästänyt että tylsät tyypit kandee jättää ihan omiin liemiinsä ja keskittyä hyvään. Kivojakin löytyy ja jos ei luokasta niin jostain muualta. Omille lapsille kannattaa opettaa yhteisvastuuta ja reiluutta ihan jo tosi pienestä. Niin ja jutella asioista, ihan joka päivä. Tsemppiä ja hyviä kaverisuhteita teidän tytölle! 

Uusimmat

Suosituimmat