Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmana lasten nukkumaanmeno

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä myös huonosti nukkuva lapsi ja tätä kikkaa myös kokeiltu. Ei toimi ainakaan meillä. Päiväunet kokonaan pois, se keino toimii ainoastaan meillä, muuten illat taistelua. 

Vierailija

Meillä on kaksi lasta, jotka saattavat kukkua sängyssä (ja sängyn ulkopuolellakin) parikin tuntia ennen kuin nukahtavat. Ihan toivotonta. Tarrasysteemi tepsi aika hyvin, mutta kun ne jätettiin pois, sama rumba alkoi jälleen.

Vierailija

Suurta osaa lasten nukahtamisongelmista tuskin olisi, jos ei olisi pakko herätä aamulla aikaisin ja lähteä tarhaan / kouluun. Itse olen lapsena ollut tosi huono nukahtamaan ja saatoin tosiaan kukkua ylhäällä pari tuntia sänkyynmenoajan jälkeenkin. Nyt aikuisena valvon edelleen myöhään vaikka kello soi 5:30. Minun luontainen vuorokausirytmini vain on mikä on, eikä se ole muuksi muuttunut hyvistä yrityksistä huolimatta. Tottakai vanhempien pitää käydä töissä ja lasten mennä siksi aikaa hoitoon, mikä vaikuttaa nukkumaanmenoaikoihin. Toivon kuitenkin, että vanhemmat eivät kokisi huonommuutta tms. jos lapsi ei nukahda silloin kun kello käskee. Ongelma ei aina ole lapsissa / vanhemmissa / iltarutiineissa tms., vaan siinä että lapsen sisäinen kello ei sovi yhteen yhteiskunnan vuorokausirytmivaatimusten kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat