Alapää 6kk synnytyksen jälkeen

Vierailija

Olen tässä useamman kuukauden pohtinut kannattaisiko varata aika gynelle vai odottaa vielä. Musta tuntuu ettei kaikki olisi ihan normaalisti mutta ehkä täältä löytyy vertaistukea?

Synnytyksessä tehtiin eppari ja lapsi tuli imukupilla ulos. Alapäässä on n. puolen sentin kokoisia "palluroita" koko matkan suunnilleen virtsa-aukon kohdalta emättineen. Olen miettinyt oisko tämä nyt sellainen laskeuma? Kävellessä tai ponnistaessa tuntuu välillä niin kuin jalkojen välissä olisi jotain ekstraa. Virtsa-aukon kohdalla sivuilla on kaksi reikää?? Ovat muutaman millin levyisiä, näkyvät siis selkeästi.

En ole aivan varma mistä ilma tulee aina ulos, peräaukosta vai emättimestä. Nyt kun uskalsin alkaa kahvakuulailemaan (ennen vain kävelylenkkejä) eilen, tuli yöllä ja aamulla ilmaa selkeästi emättimestä ja paljon. Onko kellään muulla tällaista ja onko sitä diagnosoitu, onko siihen apukeinoja?

Aina joskus nämä asiat painaa enemmän mieltä ja itkeskelen kotona. Seksiä meillä ei ole ollut, mun ei ole yhtään tehnyt mieli ja joskus pari kk sitten kun tästä juteltiin sanoin miehelle että vähän jännittää. Hän tietää että vähän jotain ongelmaa alapäässä on ja ehkä varmaan vähän itsekin arastelee ja oottaa että mä teen aloitteen kun olen valmis. Tiedän että olis jo ajat sitten pitänyt kokeilla, mutta jotenkin koko ajatus ahdistaa kun näin päällisinkin puolin on tuolla alhaalla ongelmia, jotenkin sitä aattelee että se ei jäis siihen...

Mutta niin, onko kellään näitä ilmantulo-ongelmia tai hassuja palleroita tai reikiä?

Kommentit (1)

Vierailija

Varaa aika gynekologille, niin saat asian pois mielenpäältä. Gynekologi osaa katsoa mikä on vialla ja mitä voisi tehdä, ei tarvi sun ite murehtia. Tsemppiä!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat