Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsille ehdoton EI?

Vierailija

Moikka,

halusin purkaa hieman tuntojani ja saada jonkinlaista tarinaa takaisinpäin. Olen 28-vuotias nainen enkä ole ikinä tuntenut tarvetta lisääntyä. En ole koskaan kaivannut perhettä johon kuuluu omia lapsia. Vain mies ja lemmikit. Seurustelin kuusi vuotta miehen kanssa, jolle tein asian myös hyvin selväksi. Vuodet vaan vieri ja edessä olikin hyvin raskas pakko ero, sillä mies halusi ehdottomasti lapsia. Päätin, etten enään ikinä ala suhteeseen jossa mies haluaa perheen.

Tapasin kivan miehen, joka sanoi ettei tiedä mitä tulevaisuudessa haluaa asian osalta. Puoltoistavuotta ollaan oltu yhdessä ja nyt tämä asia painaa, kumpaakin. 

Miten muka voisin väkisin alkaa perustamaan perhettä, jos kellot ei tikitä ja oma lapsi tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta? Enkä ikimaailmassa halua, että mies jää suhteeseen lapsettomaksi ja katkeroituu siitä joskus jos halu perheen hankkimiseen on polttava. 

Onko tässä selkeästi taas ero edessä ja todella kova koulu oman tyhmyyden kanssa...? 

Haluaisin tietää mitä kuuluu niille naisille, jotka ovat paineen alaisena tehneet lapsen? 

Olen hukassa, jälleen.

Kommentit (5)

Vierailija

ehkä kuitenkin sinun elämäsi on ainutlaatuinen. Älä ota neuvoja vastaan muilta, vaan tee niinkuin koet että sinun kuuluu tehdä, on se elämänpolku sitten millainen tahansa. Sinä kykenet sopeutumaan lapsettomuuteen ja lapsen saamiseen. Sinä päätät itse, mitä teet.

Vierailija
Vierailija

ehkä kuitenkin sinun elämäsi on ainutlaatuinen. Älä ota neuvoja vastaan muilta, vaan tee niinkuin koet että sinun kuuluu tehdä, on se elämänpolku sitten millainen tahansa. Sinä kykenet sopeutumaan lapsettomuuteen ja lapsen saamiseen. Sinä päätät itse, mitä teet.

Misä tiedät, että kysyjä kykenee sopeutumaan lapsen saamiseen? Tuhannet eivät sopeudu.

Vierailija
Vierailija

Moikka,

halusin purkaa hieman tuntojani ja saada jonkinlaista tarinaa takaisinpäin. Olen 28-vuotias nainen enkä ole ikinä tuntenut tarvetta lisääntyä. En ole koskaan kaivannut perhettä johon kuuluu omia lapsia. Vain mies ja lemmikit. Seurustelin kuusi vuotta miehen kanssa, jolle tein asian myös hyvin selväksi. Vuodet vaan vieri ja edessä olikin hyvin raskas pakko ero, sillä mies halusi ehdottomasti lapsia. Päätin, etten enään ikinä ala suhteeseen jossa mies haluaa perheen.

Tapasin kivan miehen, joka sanoi ettei tiedä mitä tulevaisuudessa haluaa asian osalta. Puoltoistavuotta ollaan oltu yhdessä ja nyt tämä asia painaa, kumpaakin. 

Miten muka voisin väkisin alkaa perustamaan perhettä, jos kellot ei tikitä ja oma lapsi tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta? Enkä ikimaailmassa halua, että mies jää suhteeseen lapsettomaksi ja katkeroituu siitä joskus jos halu perheen hankkimiseen on polttava. 

Onko tässä selkeästi taas ero edessä ja todella kova koulu oman tyhmyyden kanssa...? 

Haluaisin tietää mitä kuuluu niille naisille, jotka ovat paineen alaisena tehneet lapsen? 

Olen hukassa, jälleen.

Tietenkään et hanki lasta vain toisen mieliksi.Tuollaisessa isossa asiassa ei tehdä kompromisseja.Jos toinen ehdottomasti haluaa lapsia ja toinen ei,ei siinä auta kuin erota ja etsiä samanhenkinen kumppani.

Vierailija

Kenekään ei tarvitse pakon edessä lisääntyä. Asumme Suomessa, jossa nainen saa valita, haluaako hän äidiksi vai ei. Tee asioita, jotka tuottavat sinulle mielihyvää ja onnellisuutta. Lapsen hankkiminen ei ilmeisestikään ole sinun juttusi. Jos miehesi ei ymmärrä että lapsi ei ole sinun juttusi, teidän täytyy todella miettiä, olisiko ero kuitenkin paras ratkaisu. 

Tunnen erään pienen pojan äidin, joka hankkiutui paineen alla raskaaksi. Hän kyllä hoitaa lastaan todella hyvin, pojalta ei puutu mitään, han saa rakkautta ym myös äidiltään, mutta selkeästi näen että jotaikin puuttuu. Nainen on pohjimmiltaan onneton. Hän olisi halunnut toteuttaa itseään ja tehdä asioita, joita vain itsenäinen - lapseton nainen - voi tehdä. Nyt hän voi vain haaveillä niistä asioista, toteuttaa hän ei niitä voi, koska hän kuitenkin haluaa olla hyvä äiti lapselleen. 

Voimia sinulle ja hyvää vuotta 2015

Uusimmat

Suosituimmat