Kolme viisasta siivousvinkkiä, joita et tiennyt

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (11)

Vierailija

Kiitos hyvistä vinkeistä! Tuota ekaa vinkkiä olen käyttänyt itse kotona menestyksellisesti jo pitkään. Sitä kannattaa kokeilla. Plussana sekin, että biojätteitä tulee vietyä tiheämmin pois, kun se on helppoa - ei tarvitse pelätä hajoavaa pussia ja sotkua, sen kun viet vain sen muovikassin ulos, kumoat sisällön biojäteastiaan ja tyhjän pussin energiajakeeseen (joskus se voi myös palvella vielä toisenkin kierroksen). Ja tässä asiassa en pode huonoa omaatuntoa muovipussin käyttämisestä.

Vierailija

Ei kyllä olla käytetty biojäteastiassa ikinä pussia, pieni käsisuihkulla huuhtaisu riittää tyhjennyksen jälkeen...ihmeneuvoja. Eiköhän tuo ole pussien haaskausta jos mikä.. Vähäiset tiskimäärät heti tiskattaessa saa puhtaaksi ilman tiskiainetta. Sekin olisi ihan tuhlausta. Ja tuo ikkunoiden pesu nyt ei ole ollenkaan vaikeeta muutenkaan ja tehdään vaan jotain kerran vuodessa. Luulisi, että oikeesti hyödyllisiäkin vinkkejä löytyisi. Varsinkin jos aiheesta on kokonainen kirja.

Vierailija

En ymmärtänyt tuota ikkunanpesua. Minä olen tähän asti yrittänyt pestä niin että viirut on pois ja että niiden suuntaa ja määrää ei tarvitse arvioida pesun jälkeen.

Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Vierailija

Mun paras niksi roskisvaunun siistinä pitämiseen on laittaa KOLME pussia päällekkäin joka lokeroon. Vähentää / poistaa tarvetta siivota vaunua todella ratkaisevasti. Omaan nokkaan roskislokerot alkaa haista, jos on vaan yksi pussi siinä, ja joskus roiskuu yli roskia tai jopa vuotaa jotain nestettä pohjalle. Ei haittaa mitään, kun on seuraava roskis siellä käyttövalmiina vastaanottamassa roiskeet ja sotkut. Ihan paras niksi ever. Saa lähettää niksipalkkion mulle kitoos.

Vierailija

Minulla on kotiapu,joka lurauttaa hieman ammoniakkia ikkunapesuveteen.Ikkunat aina kirkkaat ja rasvattomat.Edullinen,myöskin.Ikkunaverhoja ei tarvitse silittää,kun linkouksen jälkeen laittaa verhot heti takaisin ikkunaan niin siliävät itsestään,näin kotiapuni tekee.Kokeilkaa,tämä toimii hyvin.

Vierailija

- vessan ja kylppärin lattia kannattaa imuroida ennen pesemistä

- roskiskaapin (vedettävän) pohjalle kannattaa laittaa snomalehti. Lehti vain roskiin ja kaappi on siisti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat