Perheeni hätä.

Vierailija

Tässä asia pähkinän kuoressa.Vaimoni kärsii masennuksesta.Hän on pahoinpidellyt lapsia jo vuosia henkisesti sekä fyysisesti.Hän lääkitsee itseään alkoholilla.Hänen taustastaan sen verran että hän on itse koulukotien kasvatti.Siitä hän on siirtynyt huumeisiin ja häntä on vuosia käytetty hyväksi huumeita vastaan.Lukuisia abortteja ja itseaiheutettuja keskenmenoja takana koska hän ei ole koskaan käyttänyt ehkäisyä.Muutama päivä sitten hän uhkasi myrkyttää lapset jos kerron viranomaisille hänestä.Jotenka uhka on äärimmäisen vakava.Hän on jo parin vuoden ajan kiristänyt minua siitä että olen yrittänyt saada hänelle apua.mm että en näe enään lapsia ja että joku päivä lapset löytyvät kuolleena.Hän pitää minua vihollisenaan vaikka yritän vain auttaa häntä ja rakkaita lapsiani.Mitä minun pitäisi tehdä? Olen todella peloissani että hän toteuttaa uhkauksensa.Kertokaa hyvät ihmiset mitä minun tulisi tehdä tässä kauheassa tilanteessa? En todellakaan halua että tässä on taas yksi perhesurma suomen historiaan.Siltä alkaa pahasti näyttämään jos häntä ei saada pikaisesti johonkin hoitoon.T: Isienkeli

Kommentit (7)

Vierailija

Hei! Kuulostaa vakavalta tilanteelta. Varmasti mietityttää, että toteuttaako vaimo uhkauksen vai ei. Aivan kuin hän yrittäisi taivuttaa sinut oman tahtonsa alle. Sinuna ottaisin lapset ja lähtisin turvakotiin ja aloittaisin nopealla aikataululla eron järjestämisen ja yksinhuoltajuuden hakemisen. Voimia sinulle! ❤

Vierailija

Heti yhteys lastensuojeluun ja kerrot tilanteen. Turvakoti on myös mielestäni oikea paikka (itsekin siellä olleena) ja sieltäkäsin on hyvä ja helpompaa selvittää tilannetta. Puhumattakaan siitä tuesta mitä sieltä saa. Jos tulee hetki että ahdistaa ja kuristaa, niin joku ottaa lapset siksi aikaa leikitettäväkseen ja saat rauhassa purkaa ahdistustasi ammattilaisen kanssa. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa en näekään.. Yksin tuskin enää pystyt tilannetta pelastamaan. :(

Vierailija

Varmaan paras ratkaisu poistua mahdollisimman nopeasti kotoa,paikkaan kuten turvakoti ja ryhtyä toimenpiteisiin yksinhuoltajuuden saamiseksi.Tosin muistuttaisin että viranomaisten kanssa kannattaa pitää korvat auki,Eikä Jättää Mitään tulkinnan varaan,ettei tilanne muutu huostaanotoksi,sijoitukseksi,avohuollon tukitoimenpiteeksi,valvotuiksi tapaamisiksi.Äläkä avaa ajatusmaailmaasi noin rajusti todellisuudesta kaukana liikkuuvalle naiselle,aina kun kerrot mitä mietit hän saa lisää siimaa mm.kiristää.

Vierailija

Soita lähimpää turvakotiin. Sinne voi soittaa 24/7. Keskustele asiasta,vaikka nimettömänäkin. Turvakotiin voit mennä myös sinä lasten kanssa, jos lapsilla on väkivallan uhka. Sieltä käsin voisit alkaa selvittämään tilannetta ja rakentamaan uutta elämää sinulle ja lapsille. Myös puolisosi saisi apua. Voimia sinulle ja perheelle. Toimi mahdollisimman pian. On hyvä aloittaa suunnitelmien teko, vaikka et juuri nyt pystyisikään tekemäänratkaisuja. Turvakoti on teille se ensimmäinen askel. Sekinhän on mahdollista, että vaimosi elämä kohenee ja perheenne palaa yhteen. Nykyistä tilannetta ei vaan kannata jatkaa hetkeäkään.

Vierailija

Kumman nimissä asunto on? Jos kämppä on sinun nimissäsi, lähetä vaimo kauppaan, pidä lapset sisällä ja vaihdatuta lukot. Soittakoon vaimokkeesi itse poliisit :) Tällöin ei pääse enää käsiksi lapsiin, joille tilanne on kaikista vaarallisin. (Ja kyllä, poliisin on pakko reagoida tähän.) Jos yhtään sain oikean suuntaista kuvaa vaimostasi, saattaisi hyökätä poliisienkin päälle, joten siitä saadaankin jo uusi syyte, jonka perusteella voivat tehdä kiinnioton ja ottaa talteen jatkokäsittelyjä varten...

Älä pelkää olla inhottava~ Tsemppiä!

Vierailija

Hyvä mies, kannattaa pitää nyt mielessä missä maassa asut. Etene tosi varovaisesti asiassa, sosiaalitädit tunnetusti pitävät miestä aina syyllisenä, joten saattaa käydä niin että sinusta tehdäänkin se pahis jos vaimosi sanoo yhdenkin lauseen sinua vastaan ja pahimmillaan menetät tapaamisoikeuden lapsiin, täysin riippumatta millainen äiti heillä on. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat