Nenän huokonen

Vierailija

Olen kärsinyt tali-ihottumasta viime vuodet ja sen kanssa on jotenkin oppinut eämään, nyt kuitenkin nenä ärsyttää. Nenän sivulle kehittyi jo kesällä jokin ihme finni, joka ei lähde sitten millään. Syyskuusta lähtien sitä on tullut tarkkailtua ja koko ajan sama juttu toistuu.

Aluksi talimössö nousee pinnalle ja jossain vaiheessa poksahtaa, tilalle pariksi päiväksi rupi, joka irtoaa. Alla pienen kraaterin näköinen aukko ja sama juttu toistuu, toistuu, toistuu. Normaalisti olen naamaa hoitanut, päivittäinen pesu+perusvoide, mutta pitäisikö tuota raivokkaasti pestä saippualla pari kertaa päivässä ja yrittää puhdistaa jollain alkoholilla sun muulla? Ei jaksaisi mennä tuon takia lääkäriin, kun on riittävästi muitakin kiireitä. Mutta jos siinä jokin pieni tulehdus on, niin ei taida olla vaihtoehtoja?

Kommentit (1)

Vierailija

Terveisiä toiselta iho-ongelmaiselta! Tiedän, kuinka raivostuttavaa tuo voi olla! Mutta löysin itse edullisen ja helpon keinon rauhoittaa ihoani, mikä toivottavasti auttaa sinuakin! Liuota mineraalipitoista suolaa kiehuneeseen veteen (ei siis tavallista ruokasuolaa, vaan mahdollisimman luomua, esim. valkaisematon merisuola) ja käsittele tällä ongelmakohtaa kasvoveden tavoin, pyyhi siis vaikka vanulapulla. Anna vaikuttaa hetki, huuhtele, kosteuta normaalisti. Toista vaikka päivittäin kunnes auttaa, löydät kokeilemalla sinulle sopivan vaikutusajan. Suolan pitäisi rikkoa tulehdusta aiheuttavien bakteerien solukalvot ja edesauttaa monin muin tavoin paranemista, googlaa niin löydät asiantuntevampaa tietoa! Tästä ovat monet löytäneet avun pahoihinkin iho-ongelmiin, eikä vaadi paljoa! Tsemppiä! 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat