Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäidin identiteetti - kirjoituspyyntö gradua varten

Vierailija

Hei,

Olen Mari Puittinen, yhteiskuntapolitiikan opiskelija Jyväskylän yliopistosta ja teen pro gradu -tutkielmaa kotiäitiydestä. Olen kiinnostunut kotiäitien identiteetistä. Seitsemän vuoden omakohtaisella kokemuksella väitän, että kotiäitiyteen kohdistetaan ristiriitaisia odotuksia niin äitien itsensä kuin yhteiskunnankin taholta. Usein tuntuu siltä, että nuoren naisen pitäisi olla samanaikaisesti lapsivuoteessa, luentosalissa ja täyspäiväisesti työmarkkinoilla. Ja missä tahansa oletkin, olet aina väärässä paikassa. 

Jos olet ollut kotiäitinä/isänä vähintään kaksi vuotta tai pidempään, kirjoita minulle kokemuksiasi kotiäitiydestä sähköpostiini  mapuitti@gmail.com  Tutkielmaa kirjoittaessa kaikki tunnistetiedot poistetaan ja kirjoittajien anonymiteetti taataan. Aineistoja ei myöskään luovuteta eteenpäin.

Kirjoitukset voivat olla vapaamuotoisia, mutta tässä muutama apukysymys, johon voit vastata:

- Kuinka pitkään olet ollut kotiäitinä ja miksi?
- Mitä kotiäitiys on sinulle merkinnyt?
- Miten kotiäitiyteen on suhtauduttu lähiympäristössäsi? (lasten isä/elämänkumppani, ystävät, työnantaja, muut läheiset?)
- Koetko jääneesi jostain paitsi ollessasi pitkään kotona?
- Ikäsi ja ammattisi

ystävällisin terveisin,
Mari Puittinen

mapuitti@gmail.com

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat