Karu kokemus Ciprofloxacin antibiootista

Vierailija

Olen 37v aiemmin perusterve mies.

Sain virtsaamispakko oireeseen siprofloksasiini antibioottia (Ciprofloxacin) 2x750mg. Vajaassa viikossa kuurin aloittamisesta tapahtui seuraavat asiat muutamassa päivässä: polvitaipeet muuttuivat "puupökkelöiksi" ja kävely ei meinannut onnistua millään. Jalkoja, käsiä ja alavatsaa rupesi polttamaan kuin kovissa löylyissä ilman mitään syytä. Keuhkoista loppui happi useaan otteeseen kävellessä rauhassa esim loivaan ylämäkeen. Lääkärin mielestä oli paniikkikohtaus. Joka kerralla. Muistan elävästi kun jouduin pitämään kylmäkalle-pusseja ympäri kehoa kun ihoa poltti. Itku meinasi tulla kun pelotti niin perkeleesti. Lääkärit vain vihjailivat ystävällisesti että stressistä johtuu. Pian tästä hirvittävä kipu alkoi molempien pohkeiden alaosissa, akilleksissa ja nilkan sisäsyrjällä. Joka aamu seuraavien viikkojen aikana heräsin sängyssä siihen, kun jalat olivat "tulessa". Miten selität tällaisen kenellekään? Kuvauksissa ei näkynyt mitään epätavallista. HYKSin johtava reumatologi ei keksinyt syytä, mutta totesi ettei ole reumasairaudesta kyse.

Googletin netistä "fluoroquinolone adverse effects" ja silmäni aukesivat. Samaa tapahtunut tuhansille ihmisille ympäri maailmaa! Mitä helvettiä? Lähetin minua hoitaneille lääkäreille linkkejä PubMedin, FDAn ja kotimaisen Duodecim-verkkojulkaisun artikkeleihin fluorokinoloniantibioottien aiheuttamista vakavista ongelmista ihmisillä. Ei mitään vaikutusta. Tajusin pian, että lääkärit eivät asiasta halua  keskustella. Olin joutunut lääkeyhtiön perseraiskaamaksi ja ketään ei kiinnosta. Vain ehkä niitä, ketkä ovat kokeneet saman otettuaan Ciprofloxacinia, Tavanicia, Tarividia, Norfloxacinia tai Aveloxia ja tunnistavat tästä kirjoituksesta oman kokemuksensa. Siksi perustin Facebookkiin suljetun vertaistukiryhmän ”Sano ei fluorokinoloniantibiooteille”, jossa on mahdollista keskustella muiden saman kokeneiden kanssa.

Yli 6 KUUKAUTTA on kulunut ja oireeni jatkuvat edelleen, ehkä aavistuksen lievempinä. Nilkkakipu on edelleen jatkuvaa ja raajoja polttaa, mutta jääpusseja en onneksi tarvitse enää.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat