Yhteis- vai yksinhuoltajuus?

Vierailija

Olen 22-vuotias nainen ja minulla on 2-vuotias poika. Olemme eronneet lapsen isän kanssa kun lapsi oli 4 kuukautta. Lapsen isän kanssa on ilmennyt jatkuvasti vaikeuksia. Isä laiminlyö sovittuja tapaamisia, mutta on vaatimassa esim. juhlapyhinä lasta itselleen vaikka niistä ei olisi mitään sovittu. Tällä hetkellä lapsen isä näkee lasta yhtenä yönä ja yhtenä iltana kerran kahdessa viikossa. Lapsen isä on myös välinpitämätön lasta kohtaan, eikä hänen kanssaan pysty jutella lapsen tulevaisuuteen tai nykyhetkeen liittyvistä asioista. Lisähaasteena tässä on että lapsen isä kärsii epilepsiasta joka johtuu aivokasvaimesta, ja hän ei pysty yksin huolehtimaan lapsesta vaan aina tapaamisten yhteydessä pitää olla miehen äiti paikalla. Ja jos miehen äitin aikataulut ei sovi tai muuten vain ei kiinnosta ei tapaamisia tule. Olen todella väsynyt ja kyllästynyt tähän tilanteeseen. Miehen äiti inhoaa minua, ja hän ei halua olla kanssani tekemisissä ja kokee lapsen tapaamisen "pakkona". Mistään asioista ei voi sopia eikä neuvotella, kaikki täytyy mennä heidän mukaan. Haluaisin lapselle parasta mutta onko yhteishuoltajuus oikea asia vai pitäisikö minun hakea yksinhuoltajuutta? Myös se ärsyttää että lapsen sukunimi on isän mukaan. Sosiaalitoimistosta ei saa apuja, siellä sanotaan vain että ikävä tilanne mutta ei voi mitään..

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat