Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kani on koiraa ei

Vierailija

mulla on vuoden ikäne kääpiöluppa ja olen nyt viisi vuotta haaveillut koirasta ja nyt olisi westie tulossa pärjääkö kahestaa?kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Totutelkaa pikkuhiljaa, äläkä jätä niitä kahden valvomatta.

Minulla on luppakorvakani, naaras, nyt melkein vuoden ikäinen. Aika itsepäinen tapaus. Alkuun oli aika pelokas, pelkäsin ettei totu muihin eläimiin tai ihmisiinkään, mutta yllättävän hyvin meni. Äidilläni on koira, ja aiemmin kun mulla oli pieniä jyrsijöitä niin en uskaltanut suostua siihen että tänne tulisi niille vieras petoeläin (pienenä lemmikkihamsterini kuoli päivän kuluttua siitä kun tämä koira tuli meille, ehkä kuoli jo vanhuuteen ja heikkouteen, mutta väistämättä yhdistän nämä kaksi tapahtumaa).

Eläinkaupassa kysyin että pärjääkö kani ja koira keskenään, kun olin kuullut ikäviä juttuja etukäteen. Ensin koira kävi vain vähän aikaa kanin huoneessa, ja kanin ehdoilla mentiin. Vaikka kani on ollut mukana äidinkin luona, eli koiran reviirillä, niin ei ole syntynyt mitään tilannetta. Kani on aika välinpitämätön oikeastaan, koiraa vähän kiinnostaa mutta se on tosi kiltti. Vähän sellainen utelias ja "itkuinen" vain kun seuraa kania.

Ehkä sanoisin silti sen verran, että älä päästä koiraa heti kanin alueelle ja nuuskimaan kaikkia sen tavaroita. Ettei jää pedon haju kaikkiin sen omiin tavaroihin, eikä varsinkaan pesäkoppiin.

Vierailija

^Eläinkaupassa siis sanottiin että pärjäävät hyvin. Mikä on ihan totta joskus, mutta en silti luottaisi aivan sokeasti siihen että kani ja koira pärjäävät loistavasti keskenään. Kyseinen eläinkauppias oli väärässä monesta muustakin asiasta itseasiassa. Esimerkiksi mulle ensikanin ostajalle myi siemenseospussin muiden tavaroiden lomassa kun kysyin mitä suosittelee. Kanille ei siis saisi antaa siemeniä tai pähkinöitä.

Uusimmat

Suosituimmat