Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun töihin ei ole kiva mennä

Vierailija

Töihin meno on alkanut ahdistamaan. Sinne ei ole kiva mennä.

Ennen menin töihin innoissani puoli tuntia-tunti ennen niiden alkua, nyt hyvä jos ehdin sinne.

Minulle tuotiin aikanaan tieto puolison kuolemasta työpaikalleni ja työpaikka tulee aina muistuttamaan asiasta minua tietyllä hetkellä.

En tiedä johtuuko tuo ikävä fiilis tuosta vaiko mistä, enkä tiedä mitä tehdä . Hetkittäin olen jopa miettinyt, että jos ei aina pitäisi rahaa miettiä, niin ottaisi lopputilin.

Mietin, että pitäisikö mennä juttelemaan työterveyteen, mutta sekään ei tunnu hyvältä, kun en halua kuulla kommentteja, että no eihän se enää voi vaikuittaa, kun siitä on jo niin ja niin kauan.

Miten yleensäkkään kukaan voi tulla sanomaan, miten kauan tuollainen asia voi aika ajoin olla mielessä, oman puolison kuolema. Tai että se pitäisi lopullisesti unohtaa. Itse olen ollut hyvin vähän edes sairauslomalla ko, asian vuoksi.

t. Onneton minä

Kommentit (1)

Vierailija

Hei,

Onko työsi muuttunut, esimiehesi vaihtunut (tuutteko toimeen keskenänne yms.)? Mikäli mitään suurempaa ei ole tapahtunut siellä, voi olla mieleesi hiipinyt urauupumus (joka tuli minulle 10v jälkeen). Eli työ on puisevaa ei motivoi jne.. Mieti itsellesi joku mukava kurssi tai uusi harrastus joka sytyttää. Iltakursseja on monen moisia ja AMK:ssa voi opiskella myös jopa uuden ammatinkin iltaisin (itsellä jo 2 uutta ammattia entisen 2:n lisäksi työnohessa opiskeltuna). Tarkastele tarjontaa.

Mikäli puolisosi kuolema tulee häiritsevästi mieleesi työpaikkasi huoneesta, kalusteesta, tilanteesta tms. juttele siitä myös esimiehellesi, niin hän voi järjestellä asioita siten että et joudu tarpeettomasti kohtaamaan sitä. Työterveyshuoltoon kannattaa puhua asiasta ennenkuin siitä kehittyy liian suuri trauma.

T: 20 v työelämässä

Uusimmat

Suosituimmat