Saako säälillä ratsastaa työpaikkahaastattelussa?

Vierailija

Sain juuri tiedon työnantajalta, ettei valitse minua hakemaani työhön, vaikka olen selkeästi paras, pätevin ja eniten kokemusta omaavin kyseisestä työtehtävästä (nämä ovat siis työnantajan kuvauksia minusta). Sen sijaan hän valitsi henkilön, joka vaikutti siltä, että tarvitsee työpaikkaa enemmän. Siis mitä hittoa? Käynkö minä tai joku muu muka huvikseen työhaastatteluissa? Työhaastattelussa en myöskään puhunut veloistani tai rahan tarpeestani, koska se ei mielestäni ole asiallista käytöstä työhaastattelussa ja CV annetaan työnantajan tarkistettavaksi, jotta sillä olisi oikeasti merkitystä työhaastattelussa. Valittaisin jollei olisi kyseessä yksityinen työnantaja. Työnantaja yritti minua myös vara-henkilöksi, jos toisen kanssa ei onnistukaan, mutta sain kieltäydyttyä hommasta. Kokemukseni mukaan 90% työnantajista ei ikinä palaa kontaktiin vara-henkilön kanssa, joten siihen suostuminen on täysin turhaa. 

Jokatapauksessa olen aivan sairaan vihainen, koska olen etsinyt sopivaa työtä kohta vuoden. Pitääkö siis jatkossa ruveta keräämään häpeämättömästi säälipisteitä kertomalla esimerkiksi omasta köyhyydestä työpaikkahaastattelussa? Minut on kasvatettu siihen, ettei tällaista tehdä, mutta ilmeisesti olen naiivi...Olen tärissyt ja itkenyt puhelun jälkeen, jota tosi pahalta tuntuu. Ei yhtään lohduta se, että muka voisin saada jonkin toisen työn tuosta vain...Ei se ole mitenkään itsestäänselvää nykypäivänä. 

Kommentit (3)

Vierailija

Surkea työnantaja. Yrittää miellyttää kaikkia. Siksihän hän olisi sinutkin joksikin ihmeen varamieheksi ottanut. Miten tuollainen voi olla johtotehtävissä??

Vierailija

no voisit tehdä niin että menet varamieheksi,ja nostat palkkaa vaikka et mitään tekisikään.Annat sen toisen tehdä ne kaikki mokailut,työt mitä eteen tulee.

Vierailija

Siis en varamiehenä saisi palkkaa. Odottelisin vain kotona, jos toisen kanssa sattuu menemään mönkään koeajalla. Satun tietämään ettei kyseinen työnantaja edes erottele ketään kuin jostain varkaudesta tms.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat