Ärsyttävä mummo

Vierailija

Kilin kellit kun on pakko avautua. Tuntuu että pää repeää.

Äitini=mummo ei lyhyesti sanottuna kunnioita muita eikä kuuntele. Keskusteleminen tämän ihmisen kanssa on aivan mahdotonta. Jos puhelimessa koittaa pysyä asiallisena niin puhelut loppuu verenpaine kiehuen ja aina huono olla. Jos ei vastaa, vastaaja täyttyy viesteistä ja päivittäin puhelin soi.

Menneisyydessä huonot välit joita ei enää aikuisena rakenneta vaikka on yrittänyt olla neutraali ja tästä syystä jäi etäiseksi mm. arvottamisen takia. Lapsuudessa kotona kuritettiin, oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Paljon ikäviä juttuja joita nyt aikuisena on joutunut oireilemaan ja käsittelemään. Raskausaikana on jälleen joutunut niitä asioita kohtaamaan ja ymmärtämään ettei ole sellaista äitiä johon voi luottaa. Hermoheikko joka kajoaa lapseen ei oikein sovellu ihanaksi mummoksi. Äitini on tietysti aivan eri mieltä asiasta mutta se ei ole nyt pointti.

Tällä hetkellä ahdistaa se, että äiti ei kuuntele tai kunnioita minua ihmisenä. Odotan vauvaa ja olen ilmoittanut etten halua häntä kylään kun vauva on syntynyt. Voin tulla perheen kanssa kylään kun vauva on kasvanut ja vauva-arki on sujuvaa. Hän on saanut päähänsä, että hän TULEE kylään koska on niin loistava mummo ja lastenhoitaja sekä huolissaan. Näistä asioista hän ei ole mitään.

Äitini on tunnekylmä ihminen jolla on pakkomielle vastasyntyneen "hoitamiseen" mikä on sitä, että hän pitelee tuntikaupalla vauvaa sylissä. Selittää miten vauvaa kuuluu hoitaa ja jakelee neuvoja jotka on 30-v. vanhoja. Hysterisoi ja painostaa, seuraa kintereillä eikä anna edes nukkua. Hän ei vaihda vaippoja, ei osallistu auttamiseen muutoinkaan. Odottaa passaamista ja sitä, että hän tulee vieraaksi jolle kaikki tehdään koko ajan, voi vain istua vauva sylissä sohvalla ja juoda kahvia sekä selittää miten upea äiti hän on ollut. Tämähän on juuri sitä mitä synnäriltä kotiin tullut väsynyt äiti haluaa. Passata toista ihmistä, neuvoja, haukkumista kun ei jaksa siivota/tekee asiat omalla tavallaan jne. Vauva revitään sylistä, hössöttää miten antaisi vauvalle tissiä koko ajan jos voisi ja samalla kertoen miten huono äiti minä olen.

Vuosia pystyi olemaan siten, että antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos mutta nyt en jaksa. Raskauteni on ollut vaikea ja olotila paska. Olen lukemattomat kerrat sanonut etten jaksa mitään vaan haluan olla rauhassa. Oli hyvin vaikea viime vuosi monella tapaa ja henkisesti hyvin stressaavaa aikaa odottaa kipeänä vauvaa. 

Äiti ahdistaa puhelimitse, sähköpostitse ja lähettää kirjeitä joihin leikkelee ihan asiattomia lehtileikkeitä. Provosoi ja purkaa omaa ilkeyttää/kuohujaan minuun.

Olisikin kyse hyvätahtoisesta neuvomisesta mutta kun tämä menee niin henkisesti yli. :(

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat