Minkänäköiseksi kuvittelet viikon tai vuoden?

Vierailija

Miltä aika sinusta näyttää? Jos lasket mielessäsi päiviä esim keskiviikosta lauantaihin, miten lasket? Ajatteletko kalenterinäkymää, kulkeeko aika nauhana vai pyöränä?

Minun mielessäni sekä viikko että vuosi ovat vähän kuin pyöriä tai donitseja. Viikko on jaettu seitsemään sektoriin, lauantai ja sunnuntai ovat vähän isompia palasia kuin arkipäivät. Päivät vaihtuvat myötäpäivään. Vuosi taas kulkee vastapäivään, tammikuu sijoittuu "pohjoiseen" ja kesä "etelään". Mielikuvissani vuosirinkula on usein lapsuudenkotini tai nykyisen asuinpaikkani ympärillä ja merkittävät tapahtuvat näkyvät kuvina kuukausien kohdalla. Esim. koulun alku sijoittuu lapsuudenkotini marjapensaiden kohdalle, joulu keittiön ikkunan alle.

Olisi kiva kuulla, miten muut visualisoivat aikaa.

Kommentit (8)

Vierailija

Hauska kysymys :)

Minä ajattelen vuoden suorakaiteena, jossa kaarevat kulmat vuodenaikojen taitekohdissa. Joskus kyllä näen sen myös ellipsinä. Minä olen itse siinä suorakaiteessa aina siinä kohtaa, missä kohtaa vuotta mennään. Nyt tammikuussa olen siellä ellipsin/suorakaiteen huipulla. Keväällä olen oikealla puolella, kesällä alapuolella ja syksyllä vasemmalla puolella.

Viikko on litistetty ympyrä, jossa ympyrän takalaidalla minusta katsottuna ovat lauantai ja sunnuntai. Ne ovat yhtä pitkiä päiviä kuin muut viikonpäivät yhteensä.

Vierailija

Näkemyksesi on aika lähellä minun omaani, mullakin ne ympyrät on sellaisia vähän litistyneitä. Viikonloppu on mun ympyrässäni enemmänkin etualalla.

Vuodessa ajattelen myön itseni sinne kehälle. Sellaiset kuukaudet, joissa ei ole paljon merkintöjä, kuten helmi-maaliskuu, niissä on hankalampi pitää itsensä suhteessa oikeassa kohdassa. Silloin tuntuukin, että sisäinen kalenteri jätättää.

-ap

Vierailija

En osaa ajatella sitä noin :/ jotenkin kun ajattelee niin tulee mieleen reaalilukusuora, koska sekin on vähän saman kaltainen juttu ... Jota taas en osaa kuvitella mitenkään fiksusti koska reaalilukuja on ääretön määrä 

Mindfuck :|

Vierailija

Viikko menee sormien mukaan ylöspäin, eli pikkurillistä lähtee maanantai, ylempänä nimettömän korkeudella tiistai ylimpänä ke. To. On jo alempana      la ja su on vierekkäin koska mulle e

i ole paikkaa eli sormia :D toivottavasti joku tajusi mitä trkoitan.

Vierailija

En ole koskaan ajatellut, mutta nyt kun mietin, tulee mieleen joku DNA:n rihmaston tyyppinen, joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja samalla jakaantuu pienempiin palasiin tarpeen mukaan.

Vierailija
Vierailija

Viikko menee sormien mukaan ylöspäin, eli pikkurillistä lähtee maanantai, ylempänä nimettömän korkeudella tiistai ylimpänä ke. To. On jo alempana      la ja su on vierekkäin koska mulle e

i ole paikkaa eli sormia :D toivottavasti joku tajusi mitä trkoitan.

Lasketko viikonpäiviä sormia koukistamalla tai koskettamalla?

Vierailija
Vierailija

En osaa ajatella sitä noin :/ jotenkin kun ajattelee niin tulee mieleen reaalilukusuora, koska sekin on vähän saman kaltainen juttu ... Jota taas en osaa kuvitella mitenkään fiksusti koska reaalilukuja on ääretön määrä 

Mindfuck :|

Joskus serkun kanssa keskusteltiin aiheesta, ja hän ajatteli muistaakseni myöskin suorana tai palkkina, mutta viikonvaihteen kohdalla oli aina pykälä alaspäin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat