Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaistalossa hometta (kieltävät asian)

Vierailija

Vierailisimme mieluusti erään sukulaisperheen luona, mutta talossa on selkeästi paha homeongelma. Taloon sisälle mennessä haistaa homeen, ja sieltä pois lähdettyä vaatteet haisevat kamalalta. 

Tästä on huomautettu heille hienovaraisesti, mutta "eihän täällä mitään ongelmia ole". Vanhoja ihmisiä ja siellä suuren osan elämästään asuneet, joten eivät varmaan itse hometta haistakaan. Molemmilla on vaivoja, jotka ovat osaltaan varmasti homeoireiluja, mutta vanhuuden piikkiin ne tietenkin pistävät.

Lasta en halua tämän vuoksi viedä sinne kuin ihan pakolliseksi ajaksi. :-( 

Mitä tekisitte? 

Saako kunnan terveystarkastajan kotiin ilmaiseksi? Siitä olen varma, etteivät he suostu maksamaan siitä, että joku tulisi taloon tarkastuksen tekemään. Mutta jos edes joku kunnallinen terveystarkastaja voisi tehdä aistinvaraisen tutkimuksen, niin jos edes häntä uskoisivat sitten... Vaikka tuskinpa heillä olisi varaa tehdä kalliita remontteja, joten olisiko siitäkään hyötyä? "Ok, täällä on hometta. Jatkammepa silti asumista niin kuin ennenkin."

Kommentit (3)

Vierailija

Jokainen saa vaikkapa polttaa omat sormensa hellalla jos välttämättä haluaa. Siihen ei kunta, valtio tai poliisi puutu. 

Ehkei sinunkaan tarvitse toisten asioihin puuttua?

Vierailija

Mistäs sen varmasti tiedät? Sun kannattaa alkaa hometaloguruksi ja ihan tollai nenän perusteella alat tekemään tutkimuksia - saat kustannustehokkuuden huippuun. Voishan noita vaikka alkaa tekemään analyyseja ihan vaan kuvienkin perusteella, jolloin säästyy myös paikalla käynti. Huippuunsa viritetyssä palvelussa homeonglemaa pelkäävä voi ladata appsin puhelimeensä tonnilla ja se sitten kertoo kun puhelinta on ravistanut puolituntia appsipäällä että onko hometta vai ei. Otan trademarkin tuosta appsista, pistä mulle rojaltina viissataa egee per myyty appsi.

Vierailija
Vierailija

Mistäs sen varmasti tiedät? Sun kannattaa alkaa hometaloguruksi ja ihan tollai nenän perusteella alat tekemään tutkimuksia - saat kustannustehokkuuden huippuun. 

No haha.

Tietänet kai, että kaikki home EI haise.

Mutta jos talossa on selkeä maakellarimainen homeen haju, talo ei varmasti ole aivan terve. :-(

Ja home aiheuttaa jopa hengenvaarallisia oireita. Siksi asiasta olen huolestunut. Eikä talossa tekisi mieli vierailla edes lyhyitä hetkiä, mutta pakko on, kun läheisistä ihmisistä kuitenkin kyse... 

Uusimmat

Suosituimmat