Vierailija

Onko jollain ollu? Mulla on tää ongelma, että mies olis jäämässä lasten kans kotiin. Mutta mä imetän nuorimmaista joka on saannu vaan rintamaitoa, ja mä olen ollu kotona aina imettämässä vauvaa. Nyt kuitenkin ajateltiin että pumppaan maidon pulloon ja mies sitten syöttää. Ihan hyvä idea sinänsä, mut yritin eilen illalla tota pumppaamista niin pumpulla ei sitten maitoa tulekkaan. Ja korviketta en viittisi vauvalle vielä antaa. Onks typerää edes ajatella, että vauva lähtis mukaan, vai pitääkö muuttaa suunitelmia ja mennä vasta ensivuonna pääsykokeisiin. Vauvan hyvinvointi on kuitenkin vielä mulle pääasia.

Kommentit (18)

Lapsi oli tentin ajan salin ulkopuolella, mutta alkoi itseä muutaman kerran tentin aikana. Joka kerta lasta hoitanut henkilö avasi tenttisalin oven ja roikotti sinipunaisena kiljuvaa lasta tenttisalin puolella, niin että lapsen äiti ymmärsi tulla selvittämään tilannetta.

Salin istumajärjesty määräytyi aakkojärjestyksen mukaan, eli paikkaa ei saanut valita itse. Tietenkin tämä nainen oli joutunut keskelle tenttisalia ja hyppi punastellen kesken tentin hyssyttelemään lastaan valvojien juostessa perässä.

Jos en saisi lasta hoitoon muualle, en menisi tenttiin saatikka pääsykokeeseen ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muutaman kerran näin yliopiston luennoilla vauvoja, jotka eivät häirinneet ollenkaan. Eli ketään ei häiritse, jos vauva on vaunuissaan hiljaa. Mutta toisten vuoksi et mielestäni saa jäädä hetkeksikään paikalle sen jälkeen, jos vauva alkaa pitää jotain mölinää (itkee, kiljuu, nauraa tms). Muitten keskittyminen häiriintyy helposti.

ei vauvan hyvinvointi varmastikaan ole yhdestä korvikkeen syöntikerrasta kiinni, sen sijaan opiskelemaan pääseminen saattaa olla hyvinkin tärkeä juttu.

Jos vielä emmit, soita neuvolaan ja kysy korvikkeen annon haitallisuudesta.

Vauvaa en missään nimessä kokeisiin ottaisi, kaikkien keskittymiskyky siinä häiriintyy, etenkin sinun.

tsemiä!

Siis esim. vammaisuuden takia on mahdollista tehdä koe erillisessa tilassa. Jos oppilaitos on suopea, niin antavat sulle erillisen tilan, jossa voit olla vauvan kanssa. Älä missään nimessä yritäkään mennä yleiseen saliin vauvasi kanssa. Kun alat hoitamaan asiaa ajoissa, se voi hyvinkin järjestyä!

Tuota minäkin ajattelin, että saattaapi sitten häiritä muita ja mun keskittymistä Tuttavani oli samoissa pääsykokeissa vuosisitten vauvan kans, mut mä kyllä taidan jättää väliin. Mies kun ei voi tuoda edes vauvaa välillä syömään, koska muuten joutuis raahata toisetkin lapset mukaan, eikä nää meidän mukulat ole niin hiljasta sorttia;) Täytyy nyt kuitenkin vielä kokeilla tota pumppaamista, jos jotain sais aikasiks:)

Sinusta ei jää pääsykokeen vastaanottajille mieleen kuin vauva ;) Etkä varmasti itsekään pysty oikein keskittymään. Jos vain mahdollista, niin eikö miehesi voisi välillä käyttää vauvaa siellä syömässä?

eli siis nukkuisi. Mutta koskaan ei voi tietää, nukkuuko lapsi koko ajan, joten on aivan mahdollista, että joudut jättämään homman kesken.

Yksi mahdollisuus tietenkin on, että joku on lapsen kanssa salin ulkopuolella ja pääset valvojan seurassa imettämään häntä välillä. Kannattaa kysyä koulusta, onnistuuko. Vauvaa ei voi ottaa mukaan, ellei kysy etukäteen lupaa. Sellainen olisi todella huonoa käytöstä.

Jos vauva nukkuu tai makaa muuten hiljaa vaunuissa, homma saattaisi onnistua, mutta joutunet jättämään leikin kesken, jos lapsi alkaa huutaa. Kysy koulusta, mitä mieltä ovat.

sellaiset jotka pärjää jopa tollaisessa tilanteessa.

Mut se on ehkä pääsykokeen järjestäjän päätettävissä, ei yhden yksittäisen kokelaan.

Sai raukka elämänsä toisella viikolla " vaan" korviketta kotona, kun istuin itse ylppäreissä. Vaihtoehtoina mulla oli (koululta oikein kertoivat) ottaa vauva mukaan valvojien vahdittavaksi ja mun syötettäväksi, mennä yksin ja jättää vauva mieheni kanssa kotiin tai ottaa valvoja meille kotiin. Luulenpa että en olisi kirjoituksia läpi päässyt, jos olisin joutunut vauvan itkua kuuntelemaan ja ajatukseni koko ajan keskeyttämään...

Se vauva ihan totta voi olla korvikkeella yhden päivän. Ota sitten vaikka mies ja muksut mukaan istumaan koulun käytäville kokeen ajaksi, jos on esim. moniosainen pääsykoe (meillä kirjallinen tentti, suullinen miksi haluat tänne kysely ja ryhmätehtävä) Yhteenkään osioon ei hirveästi mennyt aikaa, mutta niiden välissä kyllä.

Terve järkikin jo sanoo, ettei lasta tuoda häiritsemään pääsykoetta!! Tietenkin, jos koe on yksilöhaastattelu tms, jossa lapsesi ei häiritse toisten suoritusta niin mikä ettei... Et voi olla varma, nukkuuko lapsesi kokeen ajan!

Olen ollut muutaman kerran luennoilla, niin että kurssikaveri on tullut seuraamaan luentoja vauvansa kanssa, mutta hän lähti heti pois kun vauva heräsi uniltaa, ettei häiritsisi toisten opiskelua. Itkut kaikuu ja kuuluu todella hyvin suuressa luentosalissa.

Ajattelen itse niin, että en haluaisi kuulla yhtään ylimääräistä ääntä siinä tilanteessa, kun olen täyttämässä pääsykoepaperiani. Se voi todellakin häiritä joidenkin keskittymistä pelkkä vauvan läsnäolo. On oletettavaa, ettei vauva pysy koko aikaa hiljaa, sillä usein pääsykokeet ovat tuntien mittaisia.

Voi olla, että maitoa alkaa herua vasta useamman harjoittelukerran jälkeen. Kokeile pumpata toisesta rinnasta sen jälkeen kun olet juuri imettänyt toisesta rinnasta.

Vierailija

Ei vauvaa viedä saliin jossa on tentti. Muut häiriintyy. Hoidahan vauvaa ja pääsykokeen ehtii vai oliko tentti niin myöhemminkin tenttiä. Kannattaisi ensiksi opiskella ammatti ja sitten perheen perustaminen,. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin ajattelin, että saattaapi sitten häiritä muita ja mun keskittymistä Tuttavani oli samoissa pääsykokeissa vuosisitten vauvan kans, mut mä kyllä taidan jättää väliin. Mies kun ei voi tuoda edes vauvaa välillä syömään, koska muuten joutuis raahata toisetkin lapset mukaan, eikä nää meidän mukulat ole niin hiljasta sorttia;) Täytyy nyt kuitenkin vielä kokeilla tota pumppaamista, jos jotain sais aikasiks:)

Hommaisin toisen hoitajan isommille että mies vois tauoille tuoda lapsen imetettäväksi. Ehdottomasti kuitenkin se ettei omaa keskittymistä kesken kokeen häirittäisi, turha mennä koko pääsykokeeseen silloin ellei ihan pilipalitentti ole.
Pumppaaminen voi hyvinkin onnistua harjoituksen ja hyvän pumpun kanssa. Lue ohjeita pumppuherutukseen, niitä löytyy netistä paljon. Tissit vaan räjähtäis jos on pitkä tentti eikä välillä pääsis imettämään, joten sitä varten haluisin vauvan luokse luonastunnille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat