Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ivf pas onnistumiset??

Vierailija

Moi! Kerronpa nyt taustatietojani. Eli Olen 27-vuotias. Takana on luomuraskauksia, jotka eivät ole ikinä kestäneet alkumetrejä pidemmälle. Lopulta tapahtui hoitovirhe, paikat tulehtui ja tuubat meni tukkoon. Ainoa mahku saada lapsia on ivf. Mulle tehtiin eka ivf ja heti tuoresiisrrosta syntyi lapsi. Yksi alkio meni pakkaseen, joka sitten toista koittaessa meni sulatuksessa pois. Tämän jälkeen tapahtui jokin ihme? Sain luomu plussan, joka sitten jäi ihan vaan plussaksi joka kuihtui pois heti ihan alussa. Tämän jälkeen ku kohtu saatiin tyhjäksi, tehtiin toinen ivf ei saatu kuin yksi hyvä munasolu, joka sitten siirrettiin. Siirrosta 13pv alkoi vuota ja ei siis tullut sitä toista lasta vielläkään. Tehtiin heti muutaman kuukaudenpäästä kolmas ivf hoito. Munasoluja tuli hyvin, ja 10 alkiota saatiin. Yksi laitettiin tuoresiirtona,2 pakkaseen ja loput meni pois. No nyt on 12pv siirrosta ja runsas tulenpunainen vuoto alkoi jo eilen aamulla =( Eli eiköhän tämäkin ollut tässä. Ei se mitään, en lannistu. Päätä pystyyn vaan, toivoa on viellä.. Mutta kuinkamonella teistä on alkioiden sulatus onnistunut? Ja onko se raskaus lähtenyt siittä ja ihan sinneu vauvansaantiin saakka jopa päästy? Vähän alkaa toivo ja usko horjua mutta haluan kuulla muiden kokemuksia.. Ehkä se auttaa taas kasaamaan ajatukset ja uskon.. En varmaan jaksaisi tätä koko rumbaa, jos mulla ei tota yhtä lasta olisi jo vierellä. Tää on aika rankkaa, ja jotenki viellä pahempi mieli siittä(en siis tarkoita millään pahalla kenellekkään) muttaku ei ole luonnollisesti mitään vikaa vaan jonku hemmetin hoitovirheentakia nuorelle ihmiselle käy näin =( Olen aina rakastanut lapsia sydänmestäni ja haaveillut isosta perheestä. Se on jo paljon ku on yksi, mutta haluaisin enempi =( Enkä tarkoittanut tota kommenttia oikeesti pahalla, kaikkien kohdalla lapsettomuus on yhtä julmaa johtupa se mistä hyvänsä tai vaikka olisi syntymävika. Ja sen voin sanoa, että useimmiten ne ihmiset keillä on vaikeuksia saada lapsia, olisivat niitä parhaimpia äitejä.. Sillä ne on tehneet kaikkensa ja taistelleet siittä että saavat lapsia..

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat