Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oonko liian laiha?

Vierailija

Moi. Oon kohta 11v tyttö. Nii kysyn teitä oonko liian laiha. Oon nyt 151cm pitkä ja oon 32 kiloa. Mun luut pullistelee ja oon laihtunu kohta 7 kiloa 2 kuukaudessa ja syön kyllä vähemmän kuin ennen ja liikun paljon. Oon joukkuevoimistelija ja aloitin juuri. Mun rintojenkasvu alkoi jo 6v:nä ja valkovuodot 8v:nä mulla alkoi muutama kuukaus sitten menkat. 

Kommentit (4)

apuaa

Moi! Mua huolestuttaa oma painoni ja tarvisin vastauksen tähänkin:( eli oon 149cm pitkä ja painan 30 kg? Oon 11v. Kylkiluut näkyy ja oon tosi pienikokoinen:( mulla alko rintojen kasvu ja valkovuoto 10v. Ja kuukautiset just.

Dkkdnxk

Kullakin teistä näyttäisi olevan ihan normaali paino, ottaen huomioon murrosiän. Kun pituuskasvu pikkuhiljaa hidastuu ja pysähtyy voi paremmin katsella indeksejä ja muita käyriä. Kasvavalla lapsella painopituussuhde heittelee kokoaika ja ruumiinrakenne on kuitenkin oma osansa asiassa, joillain luut näkyvät herkemmin vaikka painoa olisi enemmän ja joillain ei näy niin helposti vaikka olisi kevyempi ja hoikka.

Ensimmäisenä ikäistenne lasten ei pitäisi murehtia omaa ulkonäköä ja olla itsekriittisiä, vaan antaa oman kehon muovautua siihen muotoon mihin se asettuukaan. Kukin on hyvä sellaisenaan kuin on ja tärkeintä olisi vain hyväksyä oma keho siitäkin huolittamatta että siinä jotain virheitä olisi. Useinmiten pienet virheet vain kaunistavat ja tekevät ihmisestä persoonallisen, oman itsensä.

Uusimmat

Suosituimmat