Etävanhemman ja lapsen tapaamisista

Vierailija

Miehellä on lyhyestä suhteesta 13-vuotias lapsi joka ei suostu tulemaan meille enää sen takia koska minä en tee mitään. Näin sanoi mies. Lapsi ei puhu minulle , moikataan tottakai ym mutta emme siis vietä aikaa yhdessä. Eli en tee  hänen kanssaan mitään. Mutta eipä tee lapsen oma isäkään vaan toisen päivän viettävät aina mieheni vanhemmilla ja toinen päivä menee joko mieheni kavereilla juoksemisessa tai siten että lapsi on tietokoneella tai kännykässä ja isä tietokoneella.

Syy nyt kuulemma siihen miksi lapsi ei meille tule johtuu siis siitä että minä en tee mitään, en ole ikinä komentanut tai ollut ilkeä , miksi olisin. Miehelle olen sanonut että voisi opettaa lapselle näitä meidän kodin sääntöjä ja opetella asioita joita nyt yleensä lapselle opetetaan. Tulos raivarit ja minun haukkuminen. Isän puheet minusta vaikuttavat tosi paljon lapseen, tottakai. 5 vuotta hän on puheissaan vähän solvannut minua ja joka asia on minun syytäni.

Nyt kuulemma minun pitää korjata tilanne jotta tämä lapsi tulee meille. En suostunut kun en ole mitään sellaista tehnyt mistä tämä lapsi minua inhoisi ja tottakai se on kurjaa että inhoaa. Ja koska en ole tehnyt kuulemma lapsen mielestä mitään hänelle tai hänen kanssaan niin hän ei myöskään puhu kuulemma sukulaisillenikaan koska ovat minun sukulaisia. Isä jonkin verran laittanut sanoja lapsen suuhun.

Meillä on 2 yhteistä lasta (3-v ja 3 kk). Mies on nyt 2 kk nähny etä lastaan omilla vanhemmillaan kun on ollut tapaamisviikonloppu. Nyt hän ilmoitti kun oli koko viikonlopun juomassa eikä osannut tulla edes kotiin sieltä vaan oli 32h muilla teillä (häät ei siis olleet kun tuossa 14km päässä) ja kun tästä hänelle papatin niin ILMOITTI että että tämä vanhempi lapsi lähtee seuraavan kerran hänen mukaansa kun on tapaamisviikonloppu, yhdeksi päiväksi. Sanoin että ei lähde, tapaamisasia ei koske minua eikä meidän yhteisiä lapsia vaan nimenomaan isää ja tätä aikaisempaa lasta ja kun kyseessä selkeästi mielenilmaisu häneltä eikä edes kysynyt minulta että sopiiko ja väitti että vie katsomaan isovanhempiaan niin sanoin että voidaan me sinne mennä yhdessäkin mutta mies kielsi. en tiedä sitten olenko aivan väärillä teillä, mutta edelleen aion kieltää. On synttäreitä ym milloin näkevät sitten jos ei meille suostu tapaamisaikoina tulemaan, mutta niihin en äitinä suostu että meidän lapset vedetään näihin tapaamisjuttuihin mukaan, jotka ovat mieheni ja hänen ex keskenään aikoinaan sopineet.

Voin kuvitella että tämä miehen lapsi kokee ehkä että kohtelen häntä kun ilmaa, mutta olisihan se hyvä että isä viettää lapsensa kanssa tämän ajan kun lapsi on hänellä eikä isän avopuoliso ?

Kommentit (1)

Vierailija

Ei tarvitse . Tilanne jos toi niin etävanhempi tapaa lastaan sitten siellä missä voi eikä mikään laki velvoita ottamaan pieniä sisarpuolia mukaan. Tosin jos heiltä se kauheesti kielletään niin voivat ehkä isompana ottaa nokkiinsa jos kielletty mutta kerroit että näkevät kuitenkin eri juhlissa niin se on ihan riittävä. Voivat sitten isompana ottaa itse yhteyttä jos tahtovat ja nähdä useammin mutta eivät ne näihin tapaamisiin ole velvoitettu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat