Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää missään nimessä äänestäkö kokoomusta!

Vierailija

Joo. Näin se menee. Vaikka olinkin nuorepana kokoomuksessa mukana ja vaikka osa kokoomuslaisista on mukavia ja hyviä ihmisiä (tosin pahojakin joukkoon mahtuu) niin silti ei kannata äänestää kokoomusta, koska kokoomus on uuden maailmanjärjestyksen kannalla yhdessä illuminaatin kanssa ja lisäksi kokoomus haluaa heikentää ihmisten sosiaaliturvaa. Sosiaaliturva on tärkeä asia, koska on ihmisiä, ketkä eivät kykene työhön joko osittain tai ollenkaan. Se, että ihminen ei työhön kykene, ei ole aina yksiselitteistä ja toki jos ajatellaan, niin toki aina joka tilanteessa on oltava se perusturva, sen kokoomuslaisetkin tunnustavat, mutta he käsittääkseni tarkoittavat työkykyisellä elleivät asioihin tarkemmin ole perehtyneet, kaikkia niitä, joilla ei ole mitään perinteisesti tai yleisesti tunnettua vammaa joita ovat näkövamma, liikuntavamma, kehitysvamma, kuulovamma, skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö, muistisairaus yms. Jolla ei ole mitään noista ja joka näyttää normaalilta on siis normaali?

Okei, jos näin on, niin silloin se on yksiselitteistä että jolla näitä tiloja ei ole, se on työelämässä ja ansaitsee itse elantonsa. Vai onkohan näin? Ei ole. Valitettavasti on olemassa myös sellaisia sairaita ja vammaisia, joilla sairaus on joko harvinainen tai joka ei näy päällepäin ja joka usein on lievempi ja vähemmän tunnettu kuin nuo perinteiset ja sellaisella voi olla, että työkyky ei ihan riitä avoimille työmarkkinoille, mutta eläkkeellekään ei pääse, ei ole joko riittävän työkyvytön tai jos onkin niin lääkärit vähättelee henkilön vaivoja. Jos noin on, että on olemassa tämmöisiä väliinputoojia, niin silloin tarvitaan työkyvyttömyyseläkkeen lisäksi muitakin sosiaaliturvan muotoja, kuten kuntoutustuki, työmarkkinatuki, toimeentulotuki, jos joku on saanut potkut työstä niin ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha, sairaspäiväraha, vammaistuki jne. Nuo turvaavat henkilön toimeentulon tilanteissa, joissa henkilö ei pääse työelämään joko omien vaivojen ja ongelmien tai oman erilaisuutensa vuoksi kun ihmiset ei häntä hyväksy, tai jos henkilön myönnetään kyllä olevan vajaakuntoinen mutta eläke-edellytykset ei riitä. Itse olen eläkkeellä, mutta tämä eläke oli vaikea saada. Kun hain tätä niin helppo oli saada, mutta ennen hakemista oli vaikeaa saada työvoimaviranomaiset ja lääkärit vakuuttuneiksi työkyvyttömyydestäni.

Sosiaaliturvaa ei pidä mennä leikkaamaan eikä tätä nykyistä sosiaaliturvajärjestelmää romuttamaan ja mitä katselin vaalikoneista joittenkin ehdokkaitten mielipiteitä niin sitä mieltähän nuo kokoomuksen tyypit monesti on, että nykyinen sosiaaliturva on turha ja liian kallis Suomelle ja että sosiaalietuuksia pitää leikata. Tämän takia: älkää missään nimessä kokoomusta äänestäkö ainakaan! Mikä tahansa muu puolue on parempi vaihtoehto. Mikä tahansa muu. Itse kannatan kristillistä puoluetta ja tein vaalikoneessa testin niin siinä sanottiin, että kristillinen puolue on lähimpänä minun mielipiteitä. Kauimpana minun mielipiteestäni oli kommunistinen puolue. Silti en pitäs pahana sitäkään vaihtelua, jos olisi uudessa hallituksessa mukana myös kommunistinen puolue.

Minusta olisi hyvä hallitus semmonen, jossa olis mukana kristillisdemokraatit, kepu, demarit, ehkä perussuomalaisetkin ja myös kommarit tai vasemmistoliitto. Kokoomus olisi oppositiossa ja sieltä huutelisi kommenttejaan mutta nuo muut puolueet olis enemmän vallalla asioissa. Nimittäin oon huomannu, että kokoomuslaiset jos ne heikompiaan puolustaa niin ne puolustaa lähinnä niitä millä on Downin syndrooma tai joku muu perinteinen vamma. Mutta jotka puolustaa Aspergereja, erityisherkkiä, ADHD-ihmisiä, työttömiä ja syrjäytyneitä, mielenterveysongelmaisia, päihdeongelmaisia, maahanmuuttajia ja yhteiskuntaan sopeutumisen kanssa vaikeuksia omaavia, niin näitä ihmisryhmiä jos joku puolustaa niin olen huomannut että kyllä se jonkun verran vasemmalle kallistuu se joukko joka näitä puolustaa. Näitä ihmisryhmiä on Suomessa paljon ja sinä joka kuulut johonkin noista niin äänestä mitä vaan puoluetta mutta älä kokoomusta. Lisäksi kokoomukselaisten keskuudessa olen tavannut varsin vanhoillisia mielipiteitä ja aikansa eläneitä näkemyksiä erilaisuuteen suhtautumisessa. Samoin myös venäläisiin suhtautumisessa, mutta tästä en sano nyt tämän enempää, sanon tämän ehkä venäläisille jos olen heidän seurassaan, että minkä nimiset noin asennoituu. Täällä blogissa vaikenen asiasta.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat